چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

علت درگیری کلامی اسدی و کی‌روش

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 452250
پس از آن جلسه چالش برانگیز میان دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل و سرمربی تیم ‌ملی مشخص بود در صورت عدم مدیریت صحیح مساله، یک روز این زخم کهنه سر باز می‌کند!
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که پس از جلسه‌ای چند ساعته میان کا‌ر‌لوس کی‌روش و علیرضا اسدی خبرها حاکی از مواضع متفاوت این دو علیه یکدیگر بود تا جایی که یک روز تصور می‌شد این صحبت‌ها و این اختلافات کار را به جاهای باریک بکشاند.
 
هر چند سرمربی تیم ‌ملی معتقد بود که برخی علاقمند به ادامه همکاری او با تیم ‌ملی نیستند، اما اسدی هرگز این مسئله را تایید نکرد و تنها به این موضوع بسنده کرد که نتایج به دست آمده توسط تیم ‌ملی چندان رضایت بخش نبوده است.
 
در هر حال علی‌رغم خبری شدن عدم همکاری کی‌روش با تیم ‌ملی همزمان توسط علی کفاشیان اما در نهایت مربی پرتغالی در تیم ‌ملی ماندگار شد، هر چند که این ماندگاری باز هم با آرامش ادامه نیافت. بعضا مصاحبه‌هایی توسط اسدی و کی‌روش عنوان می‌شد که حکایت از ادامه اختلافات میان این دو داشت.
 
اما موضوع طی چند وقت اخیر حادتر از گذشته پیش رفته است. حتی درست زمانی که نتیجه‌ جلسه کی‌روش و اسدی پیش از سال جاری چندان رضایت بخش نبود، اما کار تا به این حد در لبه پرتگاه قرار نگرفته بود.
 
طرح موضوع پرونده کی‌روش در کمیته‌ اخلاق توسط رییس و دبیر این کمیته‌، فو‌تبا‌ل ایران را با چالشی جدید مواجه کرد. هر چند محمدزاده و آبانگاه هرگز از جزئیات این پرونده پرده بر نداشتند، اما مدام از مسایلی علیه سرمربی تیم ‌ملی صحبت می‌کرد‌ند که کاملا کلی بود و اطلاعات جدیدی به جامعه فو‌تبا‌ل ارائه نمی‌کرد.
 
این صحبت‌های رییس و دبیر سابق کمیته‌ اخلاق هم از سوی سرمربی تیم ‌ملی بی پاسخ نمی‌ماند. کی‌روش که با اعلام بیانیه‌ای از افشای جزئیات این پرونده خبر داده بود، تهدید کرد که اگر از او عذرخواهی نکنند همه چیز را افشا خواهد کرد. کی‌روش به صراحت اعلام کرد که به زودی خواهد گفت که چه کسی پشت پرونده او قرار گرفته است و کار را پیش می‌برد؛ کسی که خودش را در پشت این پرونده مخفی کرده و برخی عوامل او "طوطی‌وار" صحبت‌هایش را منتقل می‌کنند.
 
اما روز گذشته باز هم دبیر سابق کمیته‌ اخلاق مصاحبه تندی را علیه سرمربی تیم ‌ملی انجام داد بی آن که باز هم جزئیات جدیدی را از پرونده بیان کند. شاید بیشتر تصور بر این بود که قصد آبانگاه مصاحبه علیه کی‌روش است تا صحبت درباره مسایلی که برای سرمربی تیم ‌ملی پرونده‌ای را در کمیته‌ اخلاق ایجاد کرده است.
 
اما این صحبت‌های دبیر سابق کمیته‌ اخلاق توسط سرمربی تیم ‌ملی بی پاسخ نماند. کی‌روش چند ساعت بعد در مقابل دوربین‌ها و در میان خبرنگاران آبانگاه را شخصیتی "واهی و دروغین" خطاب کرد که جملات کسی را که پشت پرده این پرونده قرار گرفته است به صورت طوطی وار منتقل می‌کند.
 
باز هم این موضوع ختم نشد. شب گذشته که برنامه "90" به روی آنتن رفت سرمربی تیم ‌ملی به اصرار عادل فردوسی‌پور جدیدترین اطلاعات این پرونده را افشا کرد، این که دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل پشت پرونده او در کمیته‌ اخلاق قرار گرفته است. کی‌روش اظها‌ر کرد که کاملا مشهود و واضح است که دبیر سابق کمیته‌ اخلاق از طرف چه کسی صحبت‌هایی را که به او منتقل کرده‌اند مطرح می‌کنند، آن شخص همان کسی است که پرونده را به کمیته‌ اخلاق ارجاع داده است و به طور مثال برای مارکار آقاجانیان هم پرونده درست کرده است و هم پرونده مهرداد خانبان را نیز به کمیته‌ اخلاق ارجاع داده است. این که این شخص کسی نیست جز علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل.
 
اسدی که این بار تصمیم گرفته با رویکردی جدید نسبت به مساله نگاه کند، از صحبت با رسانه‌های تصویری و مکتوب سر باز زده و کی‌روش را به مناظره تلویزیونی در برنامه "90" دعوت کرده است. حال این که تا هفته‌ آینده که این برنامه به روی آنتن می‌رود چه اتفاقاتی خواهد افتاد تنها باید منتظر ماند و دید.
 
مساله اساسی در مورد اتفاقات اخیر سرمربی تیم ‌ملی، دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل و اعضای مستعفی کمیته‌ اخلاق این است که چه کسی باید مسئولیت نظارت بر رفتار کارکنان مرتبط با فدراسیون فو‌تبا‌ل و کنترل اوضاع را بر عهده داشته باشد.
 
رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل بالاترین مرجعی است که وظیفه آرام کردن اوضاع و کنترل پرسنلش را بر عهده دارد. این که او به عنوان فرد اصلی پایش را از ماجرا کنار بکشد و کارکنانش به جان یکدیگر بیفتند و مسائل متفاوتی را علیه یکدیگر مطرح کنند که اصلا به صلاح نیست، چه معنایی دارد.
 
همان طور که ساختار تنش‌زای فو‌تبا‌ل ایران شبیه هیچ یک از ساختارهای حر‌فه‌ای در فو‌تبا‌ل دنیا نیست، این بار هم ضعف مدیریتی باعث شده فو‌تبا‌ل ایران تنها به سمت حواشی هدایت شود تا باز هم دغدغه‌های اصلی برای پیشرفت در فو‌تبا‌ل مغموم واقع شود. کفاشیان خودش را در این پرونده کنار کشیده تا روز به روز مصاحبه‌های اعضای تحت کنترل و نظارت او تند و تندتر شود؛ صحبت‌هایی که از یک دعوای تمام نشدنی میان مسئولان اصلی فو‌تبا‌ل ایران خبر می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *