جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تحریم بیمه ای ایران کاملاً خنثی شد

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 244009
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با تدابیر ستاد ویژه مقابله با تحریم علاوه بر پوشش کامل خطوط حمل و نقل بین المللی و واحدهای اقتصادی طبق استانداردهای بین المللی ، فقط در شش ماه دوم پارسال حداقل 700میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری شد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ سید محمد کریمی در نشست خبری با بیان اینکه مشکل بیمه نامه های خطوط کشتی رانی، هواپیمایی، نیروگاه ها ، پالایشگاه ها و دیگر منابع اقتصادی کشور که در پی تحریم یک جانبه امریکا و متحدانش ایجاد شده بود رفع شده است افزود: امریکا با تحریم بیمه ای ایران که کاری غیر انسانی است تلاش کرد روند واردات و صادرات کشور را مختل کند اما با تدابیر اندیشیده شده و پوشش بیمه ای صنعت حمل و نقل در کنسرسیومی از شرکت های داخلی، علاوه بر خنثی شدن این حربه دشمن، از خروج چشمگیر ارز نیز جلوگیری شده است .
 
وی گفت: با اجرای برنامه مقابله با تحریم اکنون توانمندی صنعت بیمه کشور به گونه ای ارتقا یافته است که حتی می توانیم شناورهای خارجی را که کالا به مقصد یا مبداء کشورمان حمل می کنند و نیز نفتکش ها را زیر پوشش بیمه ای قرار دهیم .
 
رئیس کل بیمه مرکزی برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهد ها را در ایران  موجب ایجاد فرصت های جدید برای اقتصاد کشور دانست وگفت: ظرفیت های جدیدی برای مقابله با تحریم ها در تعامل با کشورهای عضو جنبش غیر متعهد ها ایجاد شده است .
 
وی از پوشش بیمه ای درمان سرطان به عنوان خدمت جدید بیمه ای خبر داد و گفت: این بیمه به مدت پنج سال به طور اختصاصی به شرکت بیمه البرز سپرده شده است .
 
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: خریداران این خدمت بیمه ای در صورت مبتلا شدن به بیماری سرطان از 9 ماه پس از دریافت این بیمه نامه می توانند هزینه های درمان را از این شرکت دریافت کنند.
 
کریمی تصریح کرد: این بیمه نامه افرادی را که بیماری سرطان آنان محرز شده است شامل نمی شود .
 
وی در ادامه با اشاره به ‌تصویب و ابلاغ آیین نامه های پوشش بیمه ای نوسانات نرخ ارز در شورای عالی بیمه گفت: معمولاً در دنیا متداول نیست که نوسانات نرخ ارز پوشش داده شود و اگر هم این کار صورت گیرد بیمه ها شریک می شوند.
 
کریمی تصویب این خدمت بیمه ای را کاری کم نظیر در این بخش دانست و گفت: تا 25 درصد نوسانات مثبت و منفی نرخ ارز پوشش بیمه ای داده می شود و 3 درصد این نوسانات نیز به عنوان حق بیمه تصویب و ابلاغ شده است.
 
رئیس کل بیمه مرکزی میزان استفاده از این خدمت بیمه ای را اندک توصیف و پیش بینی کرد با روند نزولی نرخ ارز تقاضا برای استفاده از بیمه نوسانات نرخ ارز افزایش یابد.
 
پیگیری سیاست خصوصی سازی در صنعت بیمه
 
رئیس کل بیمه مرکزی از تصویب دو شرکت بیمه ای جدید خبر داد.
 
کریمی درباره سیاست ها و اهداف خصوصی سازی گفت: هم اکنون فقط بیمه ایران دولتی است و بقیه شرکت ها بیمه ای  واگذار شده اند.
 
وی اظهار داشت: در صنعت بیمه بسیار جدی به سیاست خصوصی سازی نگاه و عمل می شود از این رو  هم اکنون مجوزها به بخش خصوصی داده می شود.
 
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: معتقدیم  با توجه به تحریم ها باید سرمایه شرکت های بیمه به اندازه ای باشد که بتواند پاسخگوی ارائه خدمات به بیمه شوندگان باشد از این رو در خصوص ورود شرکت های جدید، میزان سرمایه  برای شرکت های عمومی بیمه 250 میلیارد تومان و برای شرکت های تخصصی نیز 120 میلیارد تومان به عنوان سرمایه در نظر گرفته شده است.
 
کریمی ادامه داد: درخصوص شرکت هایی که در حال حاضر فعالیت می کنند  و سرمایه آنها کمتر از این میزان است پیشنهاد دادیم تا در مدت سه یا چهار سال خود را به روز رسانی و البته این امتیاز را هم دارند تا اموال خود را ارزیابی مجدد کنند.
 
وی گفت: سعی می کنیم  با این شرکت ها همکاری شود تا بتوانند خود را با شرایط روز تطبیق دهند.
 
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: اصرار داریم شرکت های بیمه با توان بالا وارد عرصه فعالیت شوند به ویژه برای ریسک های بزرگ.
 
آقای کریمی همچنین از تصویب دو شرکت بیمه ای به نام های بیمه دانش با سرمایه 250 میلیارد تومان و شرکت بیمه خاورمیانه با 120 میلیارد تومان سرمایه خبر داد و ادامه داد: شرکت خاورمیانه 100 درصد به صورت تخصصی در حوزه بیمه های زندگی فعالیت می کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بیمه ای درمنطقه زلزله زده آذربایجان شرقی اشاره کرده کرد و گفت : شرکت های بیمه ای بلافاصله در محل مستقر شدند و خدمات بیمه ای را ارائه کردند.
 
کریمی افزود : در مجموع 10 درصد خسارت دیدگان این حادثه مشمول پرداخت خسارت هستند که اقدامات لازم انجام شده است و طبیعتا این افراد دیگر نیاز به کمک های دولتی و افراد خیر ندارند.
 
وی درپایان با توجه به غیر مترقبه بودن چنین وقایعی از مردم در سراسر کشور خواست  تا برای پوشش واحد های مسکونی خود اقدام کنند.
 
پرداخت خسارت به  زلزله زدگان و سیلزدگان اخیر
 
رئیس کل بیمه مرکزی گفت : آسیب دیدگان از زلزله و سیل دارای بیمه نامه حوادث ، از 900 هزار تومان تا40 میلیون تومان خسارت دریافت می کنند.
 
کریمی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مردم برای استفاده از پوشش های بیمه ای افزود : در حالی که ایران جزو مناطق حادثه خیز جهان از نظر حوادث طبیعی است ، بر اساس آمارهای موجود فقط حدود 10 درصد از خانه های هموطنان در برابر حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله و سیل بیمه شده است.
 
وی پرداخت خسارت به زلزله زدگان و سیل زدگان اخیر و کمک مالی به انها را نمونه بارزی از کاهش آلام اسیب دیدگان دانست و گفت : اگرچه پس از بروز حادثه سازمانها و ارگانهای دولتی به کمک اسیب دیدگان می شتابند و زیر ساختهای انان را تامین می کنند اما انهایی که بیمه نامه حوادث داشته باشند علاوه بر برخورداری از این مزایا مبلغی نیز برای جبران خسارت دریافت می کنند که در ان شرایط می تواند بخشی از الام انها را تسکین دهد.
 
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته ، شرکت های بیمه جبران کننده بخشی از خسارت در صورت بروز حوادث هستند نه دولتها افزود : همه ما به ویژه رسانه ها باید برای توسعه فرهنگ بیمه در کشور تلاش کنیم.
 
وی افزود : نمایندگی های شرکتهای بیمه در مناطق زلزله زده و سیل زده  اخیر مستقر شده اند تا متناسب با قرارداد به بیمه شدگان خسارت پرداخت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *