شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰
۱۵

کانادا سفارتش را در ایران بست/ واکنش ایران

جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 243424
وزارت امور خارجه کانادا در چارچوب همراهی با سیاستهای خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، امروز جمعه با صدور بیانیه ای که به امضای وزیر خارجه این کشور رسیده است از تعطیل کردن سفارت خود در تهران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از سی.بی.اس، "جان بیرد" وزیر امور خارجه کانادا در این بیانیه آورده است: کانادا سفارت خود در ایران را تعطیل کرده و اعلام می کند که دیپلماتهای ایرانی حاضر در این کشور را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل دیپلماتهای ایرانی باید کانادا را ترک کنند.

در ادامه این بیانیه وزیر خارجه کانادا مدعی شده است : موضع کانادا درباره حکومت ایران مشخص است و ما ایران را به عنوان تهدیدی علیه صلح جهانی و امنیت بین الملل می شناسیم.

حمایت ایران از سوریه به عنوان یکی از اعضای مقاومت، ادامه برنامه هسته ای صلح آمیز  جمهوری اسلامی و موضع تهران در قبال رژیم صهیونیستی از دلایل کانادا برای قطع روابط دیپلماتیک با تهران اعلام شده است.

در این بیانیه همچنین آمده که دیپلماتهای ایرانی پنج روز فرصت دارند تا کشور کانادا را ترک کنند.

این ادعای جان بیرد در حالی صورت گرفت که کانادا از جمله کشورهایی بوده است که با افزایش حمایت از مخالفان سوریه بستر تشدید خشونت در سوریه را فراهم آورده است.

جان بیرد، در جریان کنفرانس استانبول موسوم به دوستان سوریه اعلام کرد کشورش 1 میلیون دلار برای کمک به معارضان سوری اختصاص داده است.

‌کانادا پیش از این نشست نیز تحریم‌های جدیدی علیه دولت رئیس جمهور سوریه اعمال کرده بود که 12 نفر و دو شرکت نفتی را شامل می‌شد.

رویترز نوشت: «کانادا از خیلی وقت پیش با ایران به خاطر دشمنی تهران با متحدش یعنی اسرائیل روابط ضعیفی داشت».

واکنش ایران

 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد که دولت فعلی کانادا به رهبری آقای ˈاستفان هارپرˈ با سیاستهای افراطی در حوزه سیاست خارجی شناخته می شود.

ˈرامین مهمانپرستˈ همچنین تصریح کرد: اقدامات متعدد و خصمانه این دولت علیه ملت ایران و جامعه ایرانی مقیم کانادا مانند بستن بخش روادید سفارت کانادا در تهران، مسدود نمودن حسابهای ایرانیان مقیم این کشور و منع انتقال پول برای دانشجویان ایرانی در کانادا از جمله این سیاستها بوده است.

وی افزود: رفتارهای خصمانه دولت نژاد پرست فعلی در کانادا در حقیقت دنباله روی از سیاستهای دیکته شده صهیونیستی و انگلیسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین خاطرنشان کرد که دولت کانادا در این راستا تلاش گسترده ای برای عدم برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران انجام داد که با بی اعتنایی کشورها و شخصیت های بین المللی با شکست روبرو شد.

وی تصریح کرد: تعطیلی سفارت کانادا در تهران از سوی این دولت در ادامه سیاستهای ضد ایرانی هارپر و واکنش شناب زده نسبت به شکست آشکار آن دولت در قبال برگزاری موفق اجلاس سران غیر متعهدها در تهران ارزیابی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنازم به هوشمندی مدیر ملی ما در گرفتن تابعیت از چنین کشوری و گریز و پناه به آن!
مهم نیستی کانادا برای ما ایرانیها تو همونی که خاوری دزد را درون خودت مراقبت میکنی و ما نیازی به تو نداریم و خاوری بزودی نتیجه عملش را خواهد دید خاینید . و نوکر اجنبی.
مرگ بر کانادا
نقض حقوق بشر هم.......
تكليف بعضي آقازاده ها كه در كانادا مشغول تحصيل و زندگي هستن چي ميشه
Italy
اصلاارزش خبر دادن هم نداره
ايراني ها بيشتر كارشان با بخش ويزاي سفارت كانادا بود كه اون چند ماه پيش بسته شد اين بسته شدن هم سه ماه پيش در مالزي و ژاپن هم اتفاق افتاد دليلش هم صرفه جويي اقتصادي دولت كانادا بود اين بار هم دليلش همينه و مسايل سياسي بهانه اسن اون هم در اين موقعيت كه هيچ اتفاق خاصي نيفتاده البته به قول رهبري با برگزاري اين اجلاس سيلس محكمي جبهه غرب دريافت كرد اينها پس لرزه هاشه خودشون ضرر ميبينن و مثل ماجراي ميكونوس دست از پا درازتر و شرمنده تر باز خواهند گشت
Czech Republic
آمریکا و سگ دم تکان ده اش کانادا از دست ملت ایران عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.پیروزی ما در غیر متعهدها تازه شروع پیروزیهای ماست
Canada
من امیدوارم این خبر به تهدیدات اسرائیل در مورد حمله به ایران ارتباط نداشته باشد ، در غیر این صورت باید منتظر اتفاقات ناگواری در منطقه باشیم ، نمیدانم شاید خیالاتی شده ام ولی این سناریو بد جوری ذهن مرا به خود مشغول کرده است : اسرائیل به ایران حمله میکند ، ایران به اسرائیل و پایگاه های آمریکا در کشور های عربی حمله میکند ، آمریکا و کشور های عرب وارد جنگ با ایران می شوند ، به تدریج جنگ اسرائیل و آمریکا با ایران جای خود را به جنگ ایران و کشور های نفت خیز منطقه خواهد داد ، این کشور ها زیر ساخت های یکدیگر را نابود می کنند ، سر انجام این جنگ چه خواهد بود ؟ : بازار بزرگ فروش اسلحه برای کمپانی های غربی و پس از آن هم همین کمپانی ها برای سالها مشغول سود آوری از قبل بازسازی سرزمین های سوخته خواهند بود ، حتا روسیه هم از این بازار پر رونق بی بهره نخواهد ماند ، شکوفایی اقتصادی برای اقتصاد بیمار آمریکا و اروپا در چشم انداز این جنگ و ویرانی قابل پیش بینی می باشد ، جنگ ایران و عراق را به یاد آوریم ، به راستی بازنده و برنده واقعی آن جنگ چه کسی بود ؟ ایکاش هر چه گفتم تراوش ذهن یک خیالاتی باشد و نگرانی من بی مورد باشد .
Canada
یک مشت عجل پرست، این کانادایی ها ادم بشو نیستند
کانادا سفارتش را نبست درطویله اش را بست زودتر حیوانات رها شده در تهران را ازکشوراخراج کنید که برای مردم تهران مشکل ایجاد نکنند و رهابودن آنها درخیابان ها باعث نگرانی و وحشت مردم نشود
Iran, Islamic Republic of
مبارک است...
Iran, Islamic Republic of
پس شکست در سوریه دردناک بود !!
از آب سرد استفاده کنید !!
اصلا این کانادا کجای نقشه است؟
من موی یک کارگر مسلمان و باغیرت افغانی را با همه جلال و شوکت کانادای کثیف همجنس باز عوض نمیکنم