شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

زن‌عربستانی به‌دنبال لقمه‌نانی درزباله+عکس

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 243169
به تازگی تصویری در پایگاه‌های اینترنتی عربستانی منتشر شده که نشان می‌دهد، یک زن عربستانی برای تامین غذای خود در یک سطل زباله در جست‌وجوی غذاست.
به گزارش جهان به نقل از الجزیره، تصویری در پایگاه‌های اینترنتی عربستانی منتشر شده که بحث و جدل‌های بسیاری را در این کشور به راه انداخته و بار دیگر موضوع فقر شدید حاکم بر مردم بزرگترین کشور تولید کننده و صادر کننده نفت جهان را مطرح کرده است.

این تصویر زنی را نشان می‌دهد که برای سیر کردن شکم خود و احتمالا فرزندانش در یک سطل زباله در جست‌وجوی غذاست.

فعالان اینترنتی درباره این تصویر توضیح داده‌اند که این تصویر در منطقه‌ای در نزدیکی بازار سبزی‌فروش‌ها در شهر «بریده» در منطقه «القصیم» است.


این فعالان اینترنتی این تصویر را با تصویری مقایسه کرده‌اند که چندی پیش از یک رستوان در منطقه «خمیس مشیط» در جنوب عربستان گرفته شده بود.

پایگاه خبری الوطن از سایت‌های مخالف عربستان سعودی نیز با چاب این عکس با تیتری نوشت: تصویر زن عربستانی که در سطل زباله در جستجوی غذاست بحث و جدال زیادی را در سایت های اجتماعی ایجاد کرد.

 این سایت همچنین تصویر ده‌ها مرغ پخته و سالم به همراه مقدار زیادی برنج پخته را نشان می‌داد که در یکی از خیابان‌های این شهر دور ریخته شده بود.

 

براساس آمارهای رسمی منتشر شده 22 درصد از جمعیت عربستان سعودی درحالی زیر خط فقر مطلق بسر می‌برند که این کشور سالیانه صدها میلیارد دلار از فروش نفت درآمد کسب می‌کند و صرف خوشگذرانی‌های شاهزادگان سعودی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *