جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

وعده خانم وزير براي استخدام

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب: 242576
وزير بهداشت از اجراي برنامه دندانپزشک خانواده، درخواست استخدام سه هزار دندانپزشك، افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در تمام رشته‌هاي علوم پزشکي، حذف کامل زباله‌هاي بيمارستاني و افزايش سن اميد به زندگي ايرانيان به ۷۳.۶ سال خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تابناک : وزير بهداشت از اجراي برنامه دندانپزشک خانواده، درخواست استخدام سه هزار دندانپزشك، افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در تمام رشته‌هاي علوم پزشکي، حذف کامل زباله‌هاي بيمارستاني و افزايش سن اميد به زندگي ايرانيان به ۷۳.۶ سال خبر داد.

وحيد دستجردي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از ۱۰ استان كشور زير پوشش برنامه پزشك خانواده رفته است گفت: اميدواريم تا سال آينده همه شهرها و روستاهاي کشور را زير پوشش اين برنامه ببريم.

وي گفت: با اجراي برنامه پزشک خانواده کمک جدي مي‌شود تا پديده بسيار زشت زيرميزي را بسيار کم کنيم.

وزير بهداشت گفت: براي رفع کمبود پرستار سال ۸۹ حدود ۲۶هزار و ۶۰۰ پرستار و کادر پرستاري استخدام کرديم. اينها سال ۹۰ وارد سيستم شدند. فکر مي‌کنم بايد حداقل ۱۵ هزار پرستار ديگر استخدام کنيم تا بتوانيم تعداد پرستاران کشور را در بخش دولتي به حد استاندارد برسانيم.

وحيد دستجردي افزود: قرار است در دانشکده‌هاي دندانپزشکي مراکز ارائه خدمات به مردم هم داير شود وبه همه دانشگاهها توصيه کرده‌ايم کلينيک‌هاي ويژه دندانپزشکي راه بيندازند. امروز خدمات دندانپزشکي خيلي کم تحت پوشش بيمه است و به جز خدمات دندان شماره ۶ و کشيدن دندان، بقيه خدمات دندانپزشکي تحت پوشش بيمه نيست. خدمات دندانپزشکي هم بسيار گرانقيمت است. در بررسي که در وزارت بهداشت انجام داده ايم هزينه‌هاي دندانپزشکي تقريباً۲ برابر هزينه‌هاي پزشکي سرپايي است يعني دو سوم هزينه خدمات سرپايي مردم براي دندانپزشکي هزينه مي‌شود و اين هزينه‌ها براي مردم بسيار بيشتر از هزينه خدمات پزشکي است.

وزير بهداشت گفت: توجه به اينکه برنامه پزشک خانواده را در حال اجرا داريم، گام بعدي اين است که برنامه دندانپزشک خانواده را اجرا کنيم. تقريباً در ۳ هزار مرکز بهداشتي يونيت دندانپزشکي وجود دارد و در برخي از آنها دندانپزشک طرحي يا استخدامي ارائه خدمت مي‌کند. بنا را بر اين گذاشته‌ايم که ۳ هزار دندانپزشک را استخدام کنيم تا در اين مراکز به مردم خدمات دندانپزشک خانواده را ارائه کنند. درخواست مجوز استخدام را هم به معاونت سرمايه انساني رياست جمهوري داده‌ايم تا بتوانيم اين افراد را مستقر کنيم. هر زمان اين مجوز را به ما بدهند ظرف مدت کوتاهي اين برنامه را اجرا مي‌کنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *