پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱۶
زاكاني: ورود زودهنگام به انتخابات را كاملا نادرست مي‌دانم؛

در انتخابات آينده تحول‌خواهان نامزد مستقل خواهند داشت

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 242542
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: در انتخابات رياست‌جمهوري آينده تحول‌خواهان نامزد مستقل خواهند داشت.
در انتخابات آينده تحول‌خواهان نامزد مستقل خواهند داشت
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علي‌رضا زاكاني در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده سازوكاري همانند سازوكار جبهه متحد در نظر گرفته‌ايد؟ گفت: هنوز در مورد سازوكار به جمع‌بندي نرسيده‌ايم.

خبرنگاري از وي پرسيد آيا براي انتخابات رياست‌جمهوري بعدي كانديدا خواهيد شد كه وي در پاسخ به اين سوال گفت كه من فعلا نماينده مجلس هستم و به وظيفه خود عمل مي‌كنم.

زاكاني همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا تحول‌خواهان براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده كانديداي مستقل خواهند داشت؟ گفت: حتما خواهند داشت؛ چرا كه كسي نمي‌تواند بي‌نامزد باشد، اما به هر ترتيب ورود به انتخابات را از هم‌اكنون كاملا نادرست مي‌دانم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا در انتخابات بعدي با جبهه پايداري ائتلافي خواهيد داشت با بيان اين‌كه بحث ما هميشه فراتر از اجزاء است، اظهار كرد:‌ نگاه ما به جمع دوستاني است كه از جبهه انقلاب و در موضع دفاع از منافع ملي قدم برمي‌دارند و پيگير تحقق آرمان‌هاي انقلاب هستند و ما هدف‌مان پيوستگي با چنين دوستاني است.

وي افزود: چه قبل و چه بعد از انتخابات در مجموعه جمعيت رهروان و ايثارگران به نفي هيچگونه از مجموعه‌‌هاي اصولگرا نپرداختيم و در آينده نيز چنين نخواهيم كرد؛ چرا كه علاقه‌منديم ظرفيت‌هاي كشور بر محور اصول و ارزش‌ها و مباني و ملاك‌هايي كه مشخص است در كنار هم قرار بگيرد و اصلا در مسير ساختن جامعه اسلامي بايد همه ظرفيت‌ها را به كار گرفت.

زاكاني همچنين با تاكيد بر اين‌كه مهمترين شاخصه رييس‌جمهور بعدي بايد ولايت‌مداري باشد، گفت: همچنين داشتن اعتدال و كارآمدي لازم براي خدمت به آحاد مردم و داشتن ويژگي‌هاي جدي كه مي‌توان از يك فرد اصولگرا انتظار داشت نيز مورد توجه ما است.

خبرنگاري از زاكاني پرسيد آيا توصيه‌اي به دولت در سال پاياني كار خود داريد كه زاكاني اظهار كرد: توصيه ما تفاهم و كار است به اين معني كه آخرين سال را با تاكيد بر اصول و تفاهم با ساير قوا كار جدي و بدون وقفه تا انتها پيگيري كند. البته ما در مجلس نيز به وظيفه خود عمل مي‌كنيم و بايد در جهت ايجاد بستر و تفاهم با دولت حركت كنيم تا سال پاياني دولت سال مملو از موفقيت باشد.

خبرنگاري در مورد وضعيت آينده سوريه از زاكاني پرسيد كه وي در پاسخ به اين سوال گفت: قطعا ملت سوريه پيروز است و اراده اين ملت امروز برخلاف القائات غلطي كه كشورهايي چون تركيه، قطر و عربستان دارند و به نوعي بازيچه دست آمريكا هستند خواهد بود.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: تجلي اراده مردم سوريه در حمايت از آقاي بشار اسد است و معتقدم دولت ايشان بر مشكلات فائق خواهد آمد و بعد از آن آنچه بايد پيگيري كرد اصلاحات ضروري است كه لازم است در كشور سوريه اتفاق بيفتد تا اين كشور به سمت استحكام پيش برود.

ملاك‌ها را از ولايت مي‌گيريم

عليرضا زاكاني، در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور گفت: جنجال به پا كردن باعث ايجاد صف‌بندي‌هاي كاذبي مي‌شود و برخي از اين صف‌بندي‌ها سوء استفاده خواهند كرد.

وي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر اين‌كه با آقاي لاريجاني بودن قبل از انتخابات را مي‌پسنديد يا با آقاي لاريجاني نبودن بعد از انتخابات را، گفت: به نظر من بايد ملاك‌ها و زاويه ديدها را تغيير داد. ما به عنوان جمعي از اصولگرايان معتقديم كه بايد با ملاك حركت كنيم و مصلحت جمهوري اسلامي ايران را در نظر بگيريم. من به نگاه جبهه‌اي معتقدم، جبهه انقلابي كه تفاوت‌ها و ويژگي‌هايي در هر بخش دارد.

وي افزود: قبل از انتخابات برخي از دوستان معتقد بودند كه بايد با برخي شيوه‌ها خالص‌سازي كرد؛ چرا كه در غير اين صورت اصلاح‌طلبان پيروز مي‌شوند و اصولگرايان آسيب مي‌بينند، ولي برخي ديگر اين موضوع را قبول نمي‌كردند و مي‌گفتند ما اصولگراي آرمان‌خواه هستيم.

وي تصريح كرد: اگر ما قبل از انتخابات به برخي دوستان گلايه داشتيم، پس از انتخابات بيشترين گلايه‌مان نسبت به كساني بود كه قبل از انتخابات با ما بودند، اما همين‌ها بيشترين اصول را زير پا گذاشتند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: قبل از انتخابات، ما به دوستان پايداري مطابقت داشتيم و معتقد بوديم كه بايد دست به دست هم بدهيم و يد واحد باشيم، اما به مجلس كه آمديم برخي دوستان به خاطر منافعي كه داشتند، اصول را زير پا گذاشتند .

زاكاني خاطر نشان كرد: درست است كه آقاي فدايي در اين مجلس راي نياورد، اما حتما پيروز شد چون به اصول خود عمل كرد، پيروزي خيلي بالاتر از رفتن و نرفتن به مجلس است، پيروزي و شكست، رييس مجلس شدن و نشدن نيست، بلكه حركت در مسيري است كه مصالح و تحقق آرمان‌هاي انقلاب را به نتيجه برساند، با اين وجود بايد گفت ما در مجلس پيروز شديم حال يك عده از نمايندگان مجلس از ابزاري استفاده كردند كه ما آن ابزار را نادرست مي‌دانيم و هزار سال هم از چنين ابزاري استفاده نمي‌كنيم.

در ادامه دانشجويي از زاكاني در مورد بحث دولت وحدت ملي و اين‌كه اين بحث مي‌خواهد به سمت حمايت از قاليباف براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده برود پرسيد كه وي در پاسخ به اين سوال گفت: قبل از سال 88 بحث دولت وحدت ملي مطرح شد و جناب آقاي ناطق‌نوري، جناب آقاي لاريجاني و بعد هم جناب آقاي هاشمي بر آن تاكيد داشتند و بحث‌شان اين بود كه از جناح‌هاي مختلف در چنين دولتي شركت داشته باشند، اما بعدا اين بحث با چالش‌هايي مواجه شد و خيلي از اين آقايان حرف‌شان را پس گرفتند. به اعتقاد من هم‌كنون برخي هستند كه دنبال اين شيوه‌اند، اما بايد دانست كه اين شيوه جواب نمي‌دهد و كاملا در تعارض با اقدام مناسب در جهت اصلاح جامعه است. اگر كسي بخواهد شركت سهامي تشكيل دهد و در مجموعه‌ي دولتش سلايق مختلف را شريك كند، حتما با شكست مواجه است و عملا يك دولت ناكارآمد را خواهد داشت.

يكي از دانشجويان از زاكاني پرسيد شما از آقاي قاليباف كمتر انتقاد مي‌كنيد آيا اين موضوع به اين معني است كه از ايشان حمايت خواهيد كرد كه اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال خاطر نشان كرد: من اگر از كسي انتقادي داشته باشم آن انتقاد را به خودش منعكس مي‌كنم و كمتر به دنبال جنجال هستم. ما در مجلس نيز به دنبال جنجال نيستيم از اين باب كه صف‌بندي‌هاي كاذبي ايجاد شود و برخي بخواهند از اين صف‌بندي‌ها سوء استفاده كنند. ما خودمان هم ضعف داريم، اما بايد فراتر از افراد، موضوعات را دنبال كنيم و در افراد گير نكنيم.

زاكاني همچنين تاكيد كرد كه ما ملاك‌ها را از ولايت مي‌گيريم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
مردم از حالا دکتر جلیلی را انتخاب کردده اند و بقیه کاندیداها شانسی نخوااهند داشت
Germany
از معدود اصولگرایان منطقی
آقای زاکانی خیلی دوستت دارم اگه مطمئن شم از ...حمایت نمی کنید.
United States
اگر بدخواهان بگذارند...
Iran, Islamic Republic of
موافقم
Iran, Islamic Republic of
انتخابات 92 حساسترین انتخابات خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی!!!
شما خودت به انتخابات 92 با این بحثتون ورود کردید بعد می گید ورود زودهنگام غلطه .!!!!
Turkey
هرچند به زاکانی رای ندادم اما زاکانی منطقی تر از سایر اصولگرایان است
Iran, Islamic Republic of
بعید میدانم رییس جمهور بعدی اصولگرا باشد
تحلیلهای زاکانی همیشه انقلابی است
آقای زاکانی عزیز امیدوارم که این دفعه رئیس ستاد ...نباشی و از ایشون حمایت نکنی چون اصلا زیبنده و برازنده شخصیتی مثل شما نیست .
Iran, Islamic Republic of
فعلا برای انتخابات زود است
فقط حداد عادل عادل
مشکل اساسی کشور فقر و بیکاری است
پس کی کاندیدایتان را اعلام میکنید؟
فقط آقای جلیلی نماینده جبهه ...