چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

بزرگ‌ترین پروژه دانشجویی ضدفساد درکشور

شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 242299
این سامانه‌ها که با کاهش دخالت اپراتورها و هم‌چنین شبکه‌کردن اطلاعات سامانه‌های گمرکی، توانسته است با جلوگیری از خطاهای غیرعمد و عمدی انسانی، نقش به سزایی در کاهش قاچاق و فراهم کردن منبع جامعی از اطلاعات گمرکی برای مسئولین بازی کند.
به گزارش جهان به نقل از تریبون مستضعفین پروژه‌ی سامانه‌های هوشمند در گمرکات ایران که بیش از یک‌سال است در پایانه‌های گمرکی کشور در حال پیاده‌سازی است، توسط دانشجویان نخبه بسیجی دانشگاه‌های تهران طراحی و پیاده‌سازی شده است.

این سامانه‌ها که با کاهش دخالت اپراتورها و هم‌چنین شبکه‌کردن اطلاعات سامانه‌های گمرکی، توانسته است با جلوگیری از خطاهای غیرعمد و عمدی انسانی، نقش به سزایی در کاهش قاچاق و فراهم کردن منبع جامعی از اطلاعات گمرکی برای مسئولین بازی کند.

در آخرین مرحله از این پروژه‌ی سراسری، سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در بندر امام خمینی (ره)، بندر خرمشهر و گمرک بازرگان، با حضور کارشناسان پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی، با استقرار سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در بندر امام خمینی (ره)، بندر خرمشهر و گمرک بازرگان، این گمرکات به جمع گمرکات هوشمند کشور پیوستند.

گفتنی است سامانه هوشمند ورود و خروج کالا متشکل از چندین زیر سامانه است که مجموعا امکان رهگیری کالا را از لحظه ورود به مرزهای کشور تا وصول آن به دست صاحب کالا فراهم می نماید. سامانه هوشمند توزین، سامانه هوشمند بیجک الکترونیک و سامانه هوشمند پته عبور الکترونیک از زیرمجموعه های این پروژه ملی است.

یکپارچه سازی داده های ترانزیت کالا و پایش درب های ورودی اقتصاد کشور از مزیت هایی است که این مجموعه با خود به همراه دارد. این سامانه با سفارش سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران و همت کارشناسان پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران به بار نشسته است تا پس از ۱ سال پیاده سازی آزمایشی در گمرک بوشهر و با بازمهندسی توسط کارشناسان و متخصصین گمرکی و دانشگاهی کشور به مرحله بهره برداری ملی برسد.

دانشجویان بسیجی که این پروژه را -که به حق می‌توان بزرگ‌ترین پروژه‌ی ضدفساد دانشجویی در کشور نامید- با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران پیاده‌سازی کرده‌اند، برای استمرار و گسترش فعالیت خود و با همکاری مدیریت و اساتید دانشگاه تهران، پژوهشکده سامانه‌های هوشمند کاربردی را تأسیس کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *