سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۵

حاشیه‌های خواندنی اجلاس تهران/ چهره دیدنی بان‌کی‌مون هنگام سخنرانی تاریخی رهبرانقلاب

پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 241959
پیش از آغاز رسمی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در محل سالن اجلاس سران، حاضران در این نشست با گفت و گو و مصافحه‌ها، حاشیه‌های جالبی برای عکاسان و نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی ایجاد کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی با هماهنگی انجام شده با خودروهای تعیین شده به محل استقرار در مرکز همایش‌های صدا و سیما اعزام شدند.
 
*** محل استقرار جمع زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما بود که در آن تعداد زیادی رایانه همراه و دستگاه چاپگر و وسایل مورد نیاز اصحاب رسانه برای آنها درنظر گرفته شده بود.
 
این امکانات همراه با سرعت خوب اینترنت و تلویزیون‌های بزرگی که لحظه به لحظه وقایع رخ داده در سالن اجلاس را به تصویر می‌کشیدند، فعالیت اطلاع‌رسانی را برای خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران تسهیل و تسریع بخشیده بود.
 
*** از ساعت 9 صبح امروز (پنجشنبه) به بعد بود که روسای جمهوری و مقامات عالی رتبه عضو و میهمان جنبش عدم تعهد به تدریج وارد سالن اجلاس سران شدند.
 
*** روسای جمهوری و مقامات عالی رتبه پیش از ورود به سالن مورد استقبال ˈعلی اکبر ولایتیˈ مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب قرار می گرفتند که آنان را تا ساختمان اجلاس مشایعت می کرد و سپس با ورود به محل سالن اجلاس، در مسیری که با فرش قرمز مشخص شده بود، ابتدا با استقبال ˈعلی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه مواجه می‌شدند که ضمن خوش آمدگویی، آنها را به محل اجلاس همراهی می‌کرد.
 
*** در اواسط مسیر ورود به محل اجلاس، ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری به همراه ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاول اول خود ضمن مصافحه صمیمانه، از آنها استقبال و به سالن اجلاس همراهی می‌کرد.
 
*** آقای ˈاکبر هاشمی رفسنجانیˈ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساعت 9 و 40 دقیقه وارد محل سالن اجلاس شد و مورد استقبال وزیر امور خارجه قرار گرفت.
 
*** در ساعت 9 و 50 دقیقه محمد مرسی رییس جمهوری منتخب ملت مصر نیز در حالیکه از سوی ˈ حمید بقایی ˈ معاون اجرایی رییس جمهوری همراهی می شد وارد محل اجلاس شد.
 
*** با ورود سران و مقامات عالی رتبه عضو و میهمان جنبش عدم تعهد به سالن اجلاس، پیش از شروع رسمی مراسم، بازار دیده بوسی و مصافحه سران و مقامات کشورهای مختلف با یکدیگر و گپ و گفت و گو و خنده داغ بود.
 
*** حدود ساعت 10 و 20 دقیقه صبح بود که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل وارد سالن اجلاس شد و همچون دیگر مهمانان مورد استقبال رییس جمهور قرار گرفت.
 
*** امیر قطر در حالی که ˈ محمدجواد محمدی‌زاده ˈ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست وی را همراهی می‌کرد، وارد سالن اجلاس شد و از سوی ˈ محمد خزاعیˈ سفیر و نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل مورد استقبال قرار گرفت.
 
*** ˈ آصف‌علی زرداریˈ رییس جمهوری پاکستان وقتی وارد محل اجلاس شد از سوی وزیر امور خارجه و سپس رییس جمهوری کشورمان مورد استقبال قرار گرفت.
 
*** سران و مقامات عالی رتبه برخی کشورها از جمله امیر قطر از محمد مرسی و بان کی مون به گرمی استقبال کردند و برای دقایقی با رییس جمهور منتخب ملت مصر گفت و گو کردند.
 
*** ˈ محمود عباس ˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و ˈ نوری مالکیˈ نخست وزیر عراق به گرمی با یکدیگر دیدار و مصافحه داشتند.
 
*** محل استقرار محمد مرسی و بانکی مون در کنار یکدیگر بود و آنها به گرمی با هم گفت و گو کردند.
 
حضور این دو مقام عالی رتبه در اجلاس تهران سبب شده بود تا عکاسان و تصویربردان حاضردر مرکز همایش‌های صدا و سیما از روی تصاویری که پخش می‌شد، لحظات تاریخی را در قاب دوربین‌های خود به ثبت برسانند.
 
*** در سمت راست صندلی رییس جمهوری، ˈمحمد مُرسیˈ و در سمت چپ وی نخست وزیر هند قرار داشتند.
 
*** ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل و مرسی رییس جمهوری مصر با آیت الله هاشمی شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه به طور صمیمانه به مصافحه پرداختند.
 
*** ساعت 10 و35 دقیقه بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای ، رهبر فرزانه انقلاب در حالی که سران سه قوه و هاشمی رفسنجانی و ولایتی ایشان را همراهی می‌کردند، وارد سالن اجلاس سران و در محل تعیین شده مستقر شدند.
 
با ورود مقام معظم رهبری و همراهان ایشان، سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه ارکستر مستقر در سالن نواخته شد و همه مهمانان در سالن اجلاس سران و خبرنگاران داخلی و خارجی در مرکز همایش های صدا و سیما به احترام سرود ملی ایران به پا خاستند.
 
*** در کنار هم قرار داشتن صندلی بان کی مون و محمد مرسی و هاشمی رفسنجانی سبب شد تا آنان با یکدیگر گفت و گوی کوتاهی داشته باشند.
 
*** از صحنه های دیگری که در اجلاس تهران به ثبت رسید، حضور خانواده شهدای هسته‌ای در سالن اجلاس و استقرار در طبقه دوم بود؛ آرمیتا، دختر خردسال شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشورمان نیز در کنار مادرش نشسته و همچون گذشته مشغول بازیگوشی بود.
 
*** ساعت 10 و 45 دقیقه، رهبر معظم انقلاب سخنرانی خود را با حمد خداوند و پیامبر (ص) و انبیاء الهی آغاز کردند.
 
ایشان در سخنانشان ضمن یادآوری کنفرانس باندونگ که منجر به شکل گیری جنبش عدم تعهد شد، تاکید کردند، سخن ما این است که اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود.
 
به گزارش ایرنا، با آغاز بیانات مقام معظم رهبری،بسیاری از شرکت کنندگان با دقت مضاعف به سخنان ایشان توجه کردند و شمار زیادی از اعضای هیات های نمایندگی شرکت کننده در اجلاس، محورهای مطرح شده توسط حضرت آیت الله خامنه ای را یادداشت برداری می کردند.
 
زمانی که مقام معظم رهبری تاکید کردند که ˈشرائط کنونی جهان،فرصتی شاید تکرار نشدنی برای جنبش عدم تعهد استˈ شمار زیادی از روسای هیات های نمایندگی حاضر در اجلاس با اشارات خاص خود ، عبارت معظم له را تایید کردند.
 
چهره ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در زمانی که حضرت آقا به موضوع تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل اشاره داشتند، دیدنی بود.
 
مقام معظم رهبری در این بخش از بیانات خود تاکید کردند که ˈ شورای امنیت سازمان ملل دارای ساختار و ساز و کاری غیرمنطقی،‌ ناعادلانه و کاملاً غیر دموکراتیک است. این یک دیکتاتوری آشکار و یک وضعیت کهنه و منسوخ و تاریخ‌ مصرف‌ گذشته است.ˈ
 
دبیرکل سازمان ملل با دقت بسیاری به این بخش از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای گوش داد و چهره اش نشان می داد که متوجه است که یکی از مخاطبان اصلی این بیانات ، خود وی می باشد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
من که اخبار تصویری را دنبال می کردم نگاهم به بانکی مون بود که بعضی حرفها از صد تا ... هم برایش بدتر بود . ولی فایده ای دارد؟ نوکر بدبختی است که حیات نباتی اش را ادامه می دهد.
Romania
به عنوان یک ایرانی از دیدن تصاویر اجلاس احساس غرور کردم
Iran, Islamic Republic of
کاش بان کی مون و مرسی اشاره ای به صحبتهای حضرت آقا می کردند
درود خدا بر رهبر فرزانه انقلاب خداوند یار ونگهدارش باشدوامیدوارم پرچم این نهضت توسط ایشان به صاحب اصلیش مولا ومقتدایمان امام عصر(عج)تحویل داده شود.
به نظر من به مرسی هم نباید زیاد اعتماد کرد.