شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
کسب دومین مدال سنگین‌وزن تاریخ المپیک ایران

كمیل قاسمی هم مدال گرفت

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب: 239009
کميل قاسمي سومين مدال كشتي آزاد و دوازدهمين مدال كاروان ايران را به دست آورد. نماینده سنگین‌وزن کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های المپیک لندن با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل کشتی‌گیر آمریکایی به مدال برنز دست یافت.
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، ملي‌پوش سنگين وزن ايران در دو تايم ترول دلاگنف را شكست داد و با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل کشتی‌گیر آمریکایی به مدال برنز دست یافت.

كميل قاسمي در تايم اول حريفش را به راحتي ۴ بر صفر شكست داد، اما در تايم كار به كلينچ كشيده شد و طبق روال تمام كشتي‌هاي آزاد ايران، باز هم گوي براي دلاگنف در آمد و او اين وقت را پيروز شد. پيش از اين قاسمي در پيكار مقابل تايمازوف هم دوبار در كلينچ بد شانسي آورده بود.

در تايم سوم قاسمي به زيبايي در حالي كه زير را از دست داده بود حريفش را از تشك بيرون انداخت و يك امتياز گرفت و به پيروزي رسيد.
نماینده وزن فوق سنگین تیم ایران پس از استراحت در دور نخست، با یك پیروزی برابر 'آرجلان بوهلار' از كانادا و شكست مقابل 'آرتور تایمازوف' قهرمان چند دوره جهان و المپیك از ازبكستان راهی جدول شانس مجدد شد.

كشتی گیر وزن ۱۲۰ كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد ایران در گروه شانس مجدد، شنبه شب و لحظاتی پیش در ورزشگاه 'اكسل' شهر لندن به مصاف 'نیك متیوهن' از آلمان رفت و در دو وقت پی در پی و با نتایج یك بر صفر و یك بر صفر كشتی گیر آلمانی را شكست داد.

كمیل قاسمی در هر دو وقت این كشتی با گرفتن زیر یك خم كشتی گیر آلمانی، وی را به بیرون از تشك برد و در هر دو وقت موفق به كسب یك امتیاز شد.

'كمیل قاسمی' دقایقی دیگر و برای كسب مدال برنز با 'ترول دلاگنی یف' از آمریكا روبرو می شود.

آلكسی شیماروف از بلاروس، بلال ماخوف از روسیه، جمال الدین ماگومداف از جمهوری آذربایجان، دیوید مودزامانشویلی از گرجستان، چولونبات جارگالسایخان از مغولستان، ترول دلاگنی یف از آمریكا، آرتور تایمازوف از ازبكستان، دولت شابان بای از قزاقستان، اسماعیل الدوسكی از مصر، مالال ندی از سنگال، آرجان بوهلار از كانادا، جیس فلورس از مكزیك، دانیل لیگتی از مجارستان، طاها آك گول از تركیه، كمیل قاسمی از ایران، نیك متیوهن از آلمان، لی لینگ از چین، الكساندر خوتسیانیوسكی از اوكراین و دانیل رارس چینتوان از رومانی، كشتی گیران وزن ۱۲۰ كیلوگرم كشتی آزاد حاضر در بازی المپیك لندن هستند.

مسابقه های كشتی آزاد بازی های المپیك ۲۰۱۲ لندن، از بعدازظهر دیروز (جمعه) با رقابت های دو وزن ۵۵ و ۷۴ كیلوگرم در ورزشگاه 'اكسل' شهر لندن آغاز شد.

مسابقه های سه وزن ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ كیلوگرم نیز امروز (شنبه) در حال پیگیری است و رقابت های دو وزن ۶۶ و ۹۶ كیلوگرم، فردا (یكشنبه) برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *