يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱

123 هزار نفر در عرض یک ماه بیکار شدند

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 237282
نرخ بیكاری در میان جوانان زیر 25 سال اروپایی به رقم بی سابقه 22 ممیز چهار دهم درصد رسیده است كه این رقم در میان جوانان اسپانیایی بالغ بر 53 درصد است.
بر اساس آخرین آمار مركز آمار اروپا تنها در یك ماه گذشته بیش از 123 هزار نفر در منطقه پولی یورو بیكار شده اند.

به گزارش جهان، ایرنا به نقل از شبكه تلویزیونی یورونیوز نوشت، نرخ بیكاری در كشورهای عضو منطقه یورو در ماه گذشته میلادی به بالاترین سطح خود رسید.

طبق گزارشی كه مركز آمار اروپا به تازگی منتشر كرده است، نرخ بیكاری در كشورهای عضو منطقه یورو به 11 ممیز دو دهم درصد رسید كه این رقم از آغاز بحران مالی در این منطقه بی سابقه عنوان شده است.

این رقم در مقایسه با ماه ژوئن هشت دهم درصد افزایش داشته است و به عبارت دیگر در سراسر منطقه یورو بیش از 17 میلیون و 800 هزار نفر فاقد شغل هستند.

بر اساس این آمار تنها در یك ماه گذشته بیش از 123 هزار نفر به خیل بیكاران اروپا پیوسته اند كه این موضوع حاكی از بحرانی تر شدن وضعیت این منطقه پولی است.

نرخ بیكاری در میان جوانان زیر 25 سال اروپایی به رقم بی سابقه 22 ممیز چهار دهم درصد رسیده است كه این رقم در میان جوانان اسپانیایی بالغ بر 53 درصد است.

اطلاعات منتشر شده توسط مركز آمار اروپا در حالی است كه نرخ بیكاری در منطقه یورو برای چهاردهمین ماه متوالی كاهش می یابد.

در طول یك سال گذشته بیش از دو میلیون نفر بر بیكاران منطقه یورو افزوده شده است كه اسپانیا و یونان را می توان بزرگترین قربانیان بحران اقتصادی در اروپا دانست.

اصرار مقامات منطقه یورو بر اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی و كاهش میزان حقوق و دستمزدها اصلی ترین علت افزایش نرخ بیكاری در منطقه پولی یورو اعلام شده است.

در حال حاضر پس از مردم یونان، اسپانیا بیش از سایر كشورهای اروپایی با مشكلات پیچیده اقتصادی دست و پنجه نرم می كند و بسیاری از كارشناسان و تحلیلگران اقتصادی در منطقه اروپا بیم آن دارند كه ادامه بحران اقتصادی در این كشور، مادرید را به آتنی دیگر تبدیل كند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آمار ایران را هم بدهید .