دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افتتاح بخش اعظم خط 3 مترو تا پایان امسال

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 236168
شهردار تهران از افتتاح بخش اعظم خط 3 مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش جهان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه 19 شهرداری تهران چهارشنبه شب با جضور محمد باقر قالیباف ، شهردار تهران افتتاح شد .

شهردار تهران در مراسمی که به همین منظور با حضورحجت الاسلام عبد المقیم ناصحی رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ، مهندس فتح اللهی شهردار منطقه 19 و جمع کثیری از شهروندان این منطقه برگزار شد ،  با اشاره به روند مناسب عملیات احداث خطوط مترو در پایتخت گفت : تا پایان امسال خط 3 مترو تهران که از آیت الله سعیدی آغاز شده و پس از عبور از میدان راه آهن به سمت شمال تهران حرکت می کند تا مصلی افتتاح می شود که بخشی از آن کمک شایانی به مردم این منطقه 19 و جنوب تهران می کند .

 محمد باقر قالیباف افزود : در سال آینده نیز ادامه خط 3 مترو تهران تا ازگل و شهید محلاتی تکمیل خواهد شد .

وی با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران برای آغاز و افتتاح چنین پروژه هایی جنوب تهران است خاطر نشان کرد : مطمئن باشید تا روزی که من در شهرداری تهران فعالیت می کنم نسبت به این موضوعات و رسیدگی به جنوب تهران در چار چوب وظایف با همان روحیه دوران دفاع مقدس تلاش خواهم کرد .

قالیباف با اشاره به این که گذشت زمان نشان داده هر چه جلو تر آمدیم فاصله شمال و جنوب شهر بیشتر شده بود ، تصریح کرد : از روز نخست حضور در مدیریت شهری به شهروندان قول دادم که در زمان مدیریت من اگر این فاصله کمتر نشود حتماً بیشتر هم نخواهد شد و امروز به لطف خدا با عدد و رقم می توان گفت روند کار ، فعالیت ها و توسعه شهری در جنوب تهران بسیار مناسب است زیرا در هر شرایط و سختی که در بودجه و سایر مسائل وجود داشت اجازه ندادیم روند پیشرفت در جنوب تهران دچار عقب افتادگی شود .

وی ادامه داد: برخی مشکلات در شهر وجود دارد که به شهرداری بر نمی گردد به طور مثال بسیاری از مواقع شهروندان مشکلات مربوط به روشنایی ، آب و فاظلاب ، بهداشت ، مخابرات ، مدارس و گاز را بامن مطرح می کنند که این مشکلات در زمره وظایف شهرداری تهران قرار ندارند ، هرچند ما به سهم خود تلاش کرده ایم تا برخی از این مشکلات را نیز حل و فصل کنیم اما ما بیشترین تلاش خود رادر کارهایی که جزو وظایف شهرداری است به کار می گیریم .

قالیباف ادامه داد : از قدیم رسم بوده که هنگام حضور مسئولان در نقطه ای آنجا را بسیار خوب درست و آماده بازدید می کردند که این رفتاری ناپسند است .

وی در ادامه از تهران به عنوان یکی از تمیز ترین شهرهای دنیا یاد کرد و گفت : تمیزی تهران زبانزد همه است و کسانی که در خارج از کشور هستند هم این موضوع را تائید می کنند. البته اشکالاتی وجود دارد که بخشی از آن به ما و بخشی دیگر به مردم بر می گردد .

قالیباف ادامه داد: شهرداران دیگر شهرهای دنیا هنگامی که متوجه می شوند ما در تهران در برخی مواقع در روز 3 بار زباله ها را جمع آوری می کنیم متحیر می شوند زیرا در بقیه شهرهای دنیا زباله را هفته ای 1 بار جمع می کنند . در شهر توکیو که حدود 15 میلیون نفر جمعیت دارد یک سطل زباله هم وجود ندارد ولی در عین حال حتی 1 تکه زباله هم روی زمین نمی بینیم .

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاح مسجد حضرت ابوالفضل (ع) گفت با اینکه ساخت مسجد یک کار تربیتی ، فرهنگی و دینی است اما بر این باورم که هرچه مسجد بسازیم ، اتوبان بسازیم ، مترو بسازیم ، پل و فضای سبز ایجاد کنیم و نتوانیم در احوالات فردی انسان ها دگرگونی ایجاد کنیم ، حرکات ما دینی و در راستای کمال نیست .

به گفته  قالیباف یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه این است که در حوزه مسائل دینی ، تربیتی ، اسلامی و احترام به یکدیگر به وظایفی که خداوند متعال مشخص کرده عمل کنیم و در این مسیر قرار بگیریم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *