شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

افزایش قیمت یك تا دو مدل خودرو داخلی

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 236061
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: فقط یك یا دو مدل خودرو جدید تولیدی كه وارد بازار شده، افزایش قیمت خواهد داشت.
به گزارش جهان، سید جواد تقوی در گفت و گو با ایرنا ابراز امیدواری كرد با متعادل كردن قیمت خودروهای وارداتی، مصرف كننده با نرخ های بالا مواجه نشود.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و جهاد كشاورزی اعضای كمیسیون ماده یك هستند.

رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در عین حال گفت: با توجه به این كه واردات خودرو بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه می شود، طبیعی است كه قیمت خودروهای وارداتی بر اساس مبانی نرخ ارز متغیر باشد.

وی همچنین در واكنش به برخی پیش بینی ها مبنی بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی با توجه به استفاده از ارز آزاد گفت: بر روی برخی برآوردها نمی توان صحه گذاشت با این وجود تمام تلاش ما بر این است كه حقوق مصرف كنندگان رعایت شود.

** كاهش نرخ تعرفه در كمیسیون ماده یك


تقوی درباره میزان تعرفه های پیشنهادی برای كاهش قیمت خودروهای وارداتی بدون اشاره به پیشنهاد خاصی گفت: سناریوهای مختلفی بر اساس حوزه های كارشناسی مطرح است كه باید در كمیسیون ماده یك به تصویب برسد، اما مسیر اصلی بحث به گونه ای است كه نباید چندان جهش قیمتی نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه برخی خودروسازان نسبت به كاهش نرخ تعرفه خودروهای وارداتی واكنش نشان خواهند داد، گفت: مسئله تولیدكنندگان داخلی قیمت و رقابت است و در حالی كه متعادل سازی قیمت خودروهای وارداتی در كمیسیون ماده یك مطرح است.

رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان تاكید كرد: هر تصمیم كمیسیون ماده یك با توجه به ملاحظات حوزه رقابت خواهد بود.

** افزایش قیمت یك تا دو مدل خودرو ساخت داخل


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: فقط یك یا دو مدل خودرو جدید تولیدی كه وارد بازار شده، افزایش قیمت خواهد داشت.

تقوی ادامه داد: این خودروها دارای استاندارد یورو 4 هستند، به لحاظ كیفیت و آپشن شرایط جدیدی را دارند، اما در مورد سایر خودروها هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش كه حاشیه بازار نرخ های غیر منطقی را برای خودروها ایجاد كرده است، گفت: یكی از شرایطی كه خودروسازان اعمال می كنند تامین مكفی بازار است و خوشبختانه هم اكنون بر اساس تعهدات عمل می كنند و روند قیمت ها به گونه ای خواهد بود كه شیب لازم را برای قیمت در سطح بازار داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه سنسور یورو 4 روی ماشین من هست یه دفعه تعویضش کردم منتظرم تا دفعه دومم این اتفاق بیفته تو حرکت یه هویی وای میسته تر تر میکنه کارشناسا گفتن باید سنسورش تعویض شه منو یاد بخاری گازی های جدید میندازه یه سنسور داره.....