جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

معاون رئیس جمهور هم خانه‌نشین شد

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 235165
نماینده بجنورد در مجلس، با اشاره به اینکه معاون منابع و سرمایه انسانی رئیس جمهور به مدت سه هفته سر کار خود نرفته است، گفت: تمام مکاتبات این حوزه معلق مانده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز طی نطقی میان دستور در صحن علنی مجلس با اشاره به تغییرات مکرر معاونان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: حذف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امکان هرگونه برنامه‌ریزی، مدیریت و رعایت شاخص‌های توسعه را منتفی کرده و رفتارها و عملکردهای موقتی و کوتاه مدت بدون توجه به شاخص‌‌های توسعه مناطق حتی باوجود سفرهای مکرر استانی به دلیل اجرایی نشدن مصوبات و عدم رعایت عدالت در مصوبات و اعتبارات برای استان‌ها تأثیرات نامطلوبی را در رفع نابرابری‌ها در بر نداشته است.
 
ثروتی با اشاره به ماده 180 برنامه پنجم توسعه اضافه کرد: این ماده که یکی از مواد قانونی و پیشنهادی مصوب مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه عدالت و رفع نابرابری‌هاست که از سال گذشته به اجرا در‌آمده ولی متأسفانه در سال 90 تنها یک چهارم مبلغ آن تخصیص و در بودجه 91 دولت نیز منظور نشد که با تلاش‌های همکاران کمیسیون تلفیق به تصویب صحن علنی مجلس در بودجه سال 91 درج شد که امیدوارم دولت در راستای شعار عدالت‌خواهی تخصیص صددرصد اعتبار مزبور به قانون اساسی و بودجه 91 احترام بگذارد.
 
نماینده بجنورد تغییر، عدم ابلاغ و عدم اجرای قوانین را از معضلات عمده جامعه دانست و پیشنهاد داد: قوانین مجلس باید کمتر تصویب شود تا دولت امکان ابلاغ و اجرای آن را داشته باشد و نمایندگان در تصویب قوانین باید به جامعیت و امکان اجرای آن توسط دولت بیندیشند.
 
نماینده بجنورد در ادامه گفت: از 1900 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته در سفرهای استانی دولت برای بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و آمایش صنعت و معدن در طول 6 سال گذشته تنها 4 درصد جذب شده و این موضوع نتیجه ناهماهنگی در تیم اقتصادی و فقدان شاخص و برنامه است و سؤال و استیضاح وزرای اقتصاد دارایی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، نیرو و جهاد کشاورزی نیز تأثیر مؤثری در روند امور نداشته است که امیدوارم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات با مطالعه نابرابری‌ها و فاصله طبقاتی بین استان‌ها راهکار مناسبی را ارائه کنند.
 
وی با گلایه از وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به جای حل مشکلات نیروهای آموزشیار، حق‌التدریس، آموزشکده‌ها، نیروهای شرکتی، پیش دبستانی و تربیت معلم 20 هزار نیروی غیرقانونی را استخدام کرده‌ است که خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است و اگر وزارت آموزش و پرورش از این کار دست برندارد، وزیر آموزش و پرورش را استیضاح خواهیم کرد.
 
نماینده بجنورد در پایان از حاضر نشدن معاونت منابع و سرمایه انسانی رئیس جمهور بر سر کار خود به مدت سه هفته خبر داد و گفت: تمام مکاتبات این حوزه معلق مانده و از رئیس جمهور می‌خواهیم که برای حل این مشکل اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *