يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

جمعیت جهان در سال 2050 میلادی

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 234908
رشد جمعیت جهان هم اكنون 1.2 درصد است كه با ادامه این روند، جمعیت جهان از هفت میلیارد و 58میلیون نفر در سال 2012، به 9میلیارد و 634 میلیون نفر تا سال 2050میلادی می رسد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش دفتر جمعیت سازمان ملل متحد، هم اكنون رشد جمعیت در كشورهای توسعه یافته 0.1 درصد و در كشورهای در حال توسعه 1.4درصد است. همچنین رشد جمعیت كشورهای درحال توسعه به غیر از چین 1.7 و در فقیرترین كشورها 2.4 درصد است.
 
رشد جمعیت در كشورهای افزیقایی 2.5، در امریكا یك، امریكای شمالی 0.5،امریكای لاتین 1.3 ، آسیا 1.1،اقیانوسیه 1.1 درصد و اروپا صفر است.
 
همانگونه كه ارقام نشان می دهند بیشترین رشد جمعیت در كشورهای افریقایی و كمترین آن در كشورهای اروپایی است. رشد جمعیت در كشورهای اروپایی به طور عام منفی است.
 
كشورهای در حال توسعه با میزان باروری كل(متوسط تعداد فرزندانی كه یك زن در طول دوران باروری بدنیا می آورد) بیش از 6 فرزند سهم عمده افزایش جمعیت جهان را بر عهده دارند. میزان باروری كل در كشور نیجر 7.1 كودك است.
 
میزان باروری كل در كشورهای تایوان و پرتقال به ترتیب 1.1 و 1.3 فرزند است. این میزان در ایران 1.9 فرزند است.
 
بی تردید رشد جمعیت رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد زیرا هرچه رشد تولید ناخالص ملی در كشوری افزایش یابد و نسبت جمعیت به درآمد سرانه كمتر باشد توزیع درآمد به نفع آحاد جامعه است زیرا سهم بیشتری از درآمد نصیب آنها خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *