دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

یک تهديد بزرگ براي سلامتي انسان

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۴۸
کد مطلب: 234600
بي تحركي كمك به تنظيم نشدن هورمونهاي رشد بدن مي كند و تنظيم نبودن هورمونهاي رشد بدن، يكي از عوامل مهم در ابتلا به سرطان سينه و روده به شمار مي رود.
به گزارش جهان، پژوهشگران براين باورند كه مشاغل پشت ميزنشيني تهديد بزرگي براي سلامتي انسان است و اين مشاغل موجب مي شود فرد درطول روز هيچ تحرك و ورزشي نداشته باشد.
به گفته محققان پشت ميزنشستن به مدت طولاني به معناي آن است كه تمام روز روي مبل در خانه نشسته ايد و هيچ تحرك و ورزشي نداريد.

كارمندان روزانه به طور متوسط پنج ساعت و 41 دقيقه را پشت ميز مي نشينند. از سوي ديگر هفت ساعت در شبانه روز نيز مي خوابند.

احتمال تبديل اين كارمندان چسبيده به ميز به افراد بي تحركي كه فقط تلويزيون تماشا مي كنند، بيشتر است.

به گفته پژوهشگران دانشگاه لفبره در انگليس اين امر خطر بروز چاقي را افزايش مي دهد.

اين پژوهشگران تا حدي فناوري را مقصر اين بي تحركي مي دانند چرا كه كارمندان به جاي بلندشدن از پشت ميز خود و رفتن به قسمت ديگري از اداره براي انجام كارها، فعاليت هاي خود را ازطريق ايميل و سيستم رايانه اي انجام مي دهند.

دانشمندان پيش از اين موفق به كشف رابطه قوي در ابتلا به سرطان سينه و كم تحركي در زنان شده بودند. بر اين اساس زناني كه در طول روز فعاليتهايشان را به طور نشسته و پشت ميز انجام مي دهند، بيشتر درمعرض ابتلا به سرطان سينه هستند.

در واقع بي تحركي كمك به تنظيم نشدن هورمونهاي رشد بدن مي كند و تنظيم نبودن هورمونهاي رشد بدن، يكي از عوامل مهم در ابتلا به سرطان سينه و روده به شمار مي رود.

مطالعه ديگري حاكي از آن است كه قرارگرفتن طولاني مدت پشت ميز كار و به صورت ثابت منجر به بروز سردردهاي با منشأ گردني مي شود. همچنين ارتباط پشت ميزنشيني طولاني مدت با بروز گردن درد و كمردرد نيز تأييد شده است.
کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *