پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

همکارمافياي آدمكشي،داورجشن‌ضدايرانی

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 233919
فيلمساز همكار مافياي آدمكشي، داور جشنواره ضد ايراني شد يكي از فيلمسازان متهم به همكاري با مافياي ايتاليا، به عضويت هيأت داوران يك جشنواره سينمايي ضد ايراني درآمد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، ماتئو گارونه كارگردان ايتاليايي كه اخيرا به خاطر اتهام همكاري با خانواده هاي جنايتكار ناپل هنگام فيلمبرداري «گومورا» در سال 2008 در صدر اخبار بوده است به عنوان يكي از داورهاي شصت و نهمين دوره جشنواره فيلم ونيز معرفي شد.

گفتني است، جشنواره فيلم ونيز از جمله جشنواره هايي است كه سابقه مانور تبليغاتي عليه ايران را دارد. اين جشنواره در سال 88 با دعوت از جعفر پناهي و استفاده داوران آن از نمادهاي سبز به حمايت از فتنه آمريكايي- صهيونيستي پرداخت.

جشنواره ونيز همچنين بارها به تجليل و اهداي جايزه به فيلم هاي مروج همجنس گرايي پرداخته است.

انتشار دوباره عكس هايي كه رهبر انقلاب از آن استقبال كردند
مجموعه چهار جلدي «عكس هاي انقلابي» اكبر ناظمي دوباره منتشر مي شود.

اين چهار كتاب شامل 365 قطعه عكس از مجموعه عكس هاي اكبر ناظمي است كه همزمان با بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران منتشر شد. مجموعه عكس هاي منتشر نشده ناظمي در چهار عنوان «عكس انقلاب»، «زنان»، «كودكان و نوجوانان» و «شعارها و ديوارنوشته ها» وقايع فعاليت هاي خودجوش و حضور يكپارچه ملت ايران را از مرداد 1357 تا پيروزي انقلاب اسلامي به تصوير مي كشد.

جلد اول اين مجموعه كتاب، سال 1388 در تيراژ دو هزار و 500 جلد منتشر شد كه با استقبال علاقه مندان به تاريخ، هنر عكاسي و دانشجويان به چاپ دوم رسيد.

گفتني است رهبر معظم انقلاب اسلامي در بازديد از بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران، در استراحت كوتاهي كه در كنار غرفه انتشارات سوره مهر داشتند، از مجموعه «كتاب عكس انقلاب»؛ مجموعه عكس هاي منتشر نشده اكبر ناظمي از روزهاي انقلاب اسلامي ديدن كردند و با تورق اين كتاب، از اين مجموعه استقبال و از توليدكنندگان آن تشكر كردند.

مرگ پسر «راكي» به خاطر مصرف زياد قرص مخدر  پسر سيلوستر استالونه و بازيگر هاليوود در اثر مصرف زياد از حد موادمخدر درگذشت.
سيگ استالونه تنها 36 سال سن داشت كه پليس جسد او را روز جمعه در آپارتمانش واقع در لس آنجلس پيدا كرد. براساس گزارش جام، علت مرگ وي مصرف مسلم قرص هاي مخدره است ولي پليس گفته كه هنوز براي اعلام نظر قطعي در رابطه با مرگ وي نمي توان فعلا اظهارنظر كرد.گفتني است پسر استالونه در مجموعه فيلم هاي «راكي» با پدرش همبازي شده بود.

بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم امشب افتتاح مي شود
بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، شامگاه امشب يكشنبه 25 تير با حضور رئيس جمهور در محل مصلاي حضرت امام خميني(ره) افتتاح مي شود. در آئين افتتاحيه نمايشگاه، محمود احمدي نژاد؛ رئيس جمهور، سيدمحمد حسيني؛ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از وزيران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولين حضور خواهند داشت. همچنين هجدهمين آئين تكريم از خادمان قرآن نيز در همين مراسم با حضور رئيس جمهور برگزار خواهد شد.اين نمايشگاه تا 25 مرداد داير خواهد بود.

ساخت 400 دقيقه فيلم مستند براي شهداي ترور  400 دقيقه فيلم مستند درباره شهداي ترور توليد شد.

دبير جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس با بيان اينكه «17 هزار شهيد ترور داريم كه در جشنواره هاي سينمايي مورد غفلت بوده اند» اين خبر افزود: دوازدهمين جشنواره فيلم مقاومت براي نخستين بار با رويكرد اهتمام به شهداي ترور به صورت متمركز به اين موضوع توجه كرده است.

محمد خزاعي از ساخت 400 دقيقه فيلم مستند براي بخش شهداي ترور فيلم دفاع مقدس خبر داد و اضافه كرد: در ايران 17 هزار شهيد ترور داريم كه اين آمار تكان دهنده در دنيا بي سابقه است. نكته تاسف بار اينكه اين موضوع در جشنواره هاي مختلف سينمايي مورد غفلت واقع شده يا آن طور كه بايد به آن پرداخته نشده است كه خوشبختانه در اين زمينه شوراي برگزاري جشنواره مقاومت و دفاع مقدس به اين نتيجه رسيد كه بحث شهداي ترور را در دستور كار خود قرار دهد.

دبير جشنواره فيلم مقاومت با اشاره به حمايت هايي كه از فيلمسازان اين بخش قرار است صورت بگيرد، افزود: در فراخواني كه منتشر شده از فيلمسازان دعوت شد تا فيلمنامه ها يا ايده هاي خود را به جشنواره بفرستند و پس از بررسي، آن دسته از مواردي كه در راستاي سياستهاي جشنواره باشند مورد حمايت قرار گيرد. خزاعي از تهيه بيش از 400 دقيقه فيلم با موضوع مستند در بخش شهداي ترور خبر داد و افزود: اين دسته از فيلم سازان تا پنج مرداد فرصت دارند تا فيلمنامه هاي خود را به همين منظور به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *