جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

امیدواریم وزیر، قهر دولتی‌ها را تکذیب کند

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 233802
برنامه یکشنبه شب پایش، ضمن تشریح دلایل تشکیل نشدن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، تلاش خواهد کرد با کمک ریش سفیدان بخش خصوصی، اعضای دولتی شورای گفتگو را به این شورا برگرداند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مسئول در شبکه یک گفت: هفته گذشته بینندگان شبکه یک سیما خواستار حضور دکتر حسینی وزیر اقتصاد در این برنامه شده بودند که با تمهیدات صورت گرفته، امیدواریم ایشان که رئیس شورای اقتصاد هم هستند، در این برنامه حداقل به شکل تلفنی حاضر شوند و اعلام کنند که قهر اعضای دولتی شورای گفتگو صحت ندارد و این شورا در سال تولیدملی با جدیت بکار خود ادامه خواهد داد.
 
لازم به یادآوریست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نهادی نوپاست که در آن، نمایندگان تولیدکنندگان کشور در کنار مسئولان دولتی و نمایندگانی از مجلس و قوه قضائیه، با طرح مشکلات و توقعات از همدیگر، تلاش می کنند بر اساس تفاهم و همدلی، مشکلات تولید و سرمایه گذاری را حل کنند.
 
از ابتدای سال90، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به همت اتاق ایران و بر اساس قانون برنامه برنامه پنجم تشکیل شد و طی 18 جلسه، گام های مهمی برای حل مشکلات تولیدکنندگان ایرانی برداشت. اما از دی ماه گذشته به دلیل حاضر نشدن اعضای دولتی، جلسات شورای گفتگو عملا برگزار نشده است.
 
در محافل اقتصادی شایع است ترک شورای گفتگو توسط اعضای دولتی، در اعتراض به تصویب قانون بهبود محیط کسب و کار در مجلس بوده است و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به دلیل گلایه و قهر اعضای دولتی عملا منحل شده است. تا کنون هیچ مقام رسمی دولتی این شایعه را رد یا تایید نکرده است.
 
مسئولان اتاق ایران، تعطیلی شورای گفتگو را قویا رد می کنند.
 
برنامه پایش با اجرای «مرتضی حیدری» چند هفته ایست در ساعات پایانی یکشنبه ها از شبکه یک سیما پخش می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *