سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

برخورد خشونت‌آمیز پلیس اسپانیا+ تصاویر

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 233767
هزاران نفر از مردم اسپانیا عصر روز گذشته در اعتراض به طرح ریاضت اقتصادی جدید دولت "ماریانو راخوی" در خیابان‌های مادرید تظاهرات کردند که این درگیری با مداخله پلیس به خشونت و زد و خورد کشیده شد.
برخورد خشونت‌آمیز پلیس اسپانیا+ تصاویر
به گزارش فارس، هزاران نفر از مردم اسپانیا عصر روز گذشته در اعتراض به طرح ریاضت اقتصادی جدید دولت "ماریانو راخوی" در خیابان‌های مادرید تظاهرات کردند.
 
تظاهرات‌کنندگان که توسط شمار زیادی پلیس احاطه شده بودند، با تجمع مقابل مقر حزب راستگرای حاکم اسپانیا با سر دادن شعار "استعفا استعفا" خواستار استعفای دولت ماریانو راخوی شدند و پس از مداخله پلیس، میان تظاهرات ‌کنندگان و پلیس درگیری رخ داد.
 
ماریانو راخوی" نخست‌وزیر اسپانیا هفته گذشته با اعلام برنامه‌های آتی ریاضت اقتصادی، از صرفه‌جویی 65 میلیارد یورویی دولت در سال آینده میلادی خبر داد.
 
راخوی با اعلام این خبر ضمن اینکه مردم کشورش را برای رویارویی با دورانی دشوار آماده کرد اعلام کرد که برای دریافت کمک میلیاردی اتحادیه اروپا باید کشور برنامه‌های وسیع ریاضتی را در پیش گیرد.
 
راخوی در حالی از تداوم برنامه‌های سنگین ریاضت اقتصادی خبر می‌دهد که موج مشکلات یکی پس از دیگری بر اقشار کم‌درآمد و کارمندان و کارگران خدمات عمومی فرو می ریزد. نارضایتی‌های مردمی در این کشور رو به افزایش است و از حدود یک سال گذشته هر هفته از حدود 10 هزار تا حدود 100 هزار نفر در اسپانیا دست به اعتراض می زنند.اما این اعتراضات مورد توجه قرار نمی‌گیرند.
 






















 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *