يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
ديويد پترائوس در ریاض؛

فیلم/ در این دیدار حساس چه گذشت؟

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب: 233314
رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا «سيا» با وليعهد عربستان سعودي در جده ديدار کرد.
 به گزارش جهان، ديويد پترائوس در اين ديدار تبريک باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را به سلمان بن عبدالعزيز ابلاغ کرد. دو طرف در اين ديدار همکاريها بين آمريکا و عربستان و ديگر مسايل مورد توجه مشترک را بررسي کردند.

اینجا
برخی کارشناسان معتقدند که با توجه به جنایت اخیر نیروهای آل سعود در ربودن آیت الله النمر، رهبر شیعیان عربستان، بدون شک در صورت اعلام خبر مرگ ملک عبدالله طی روزهای آینده، موج اعتراضات مردمی انقلابیون سعودی به ریاض هم خواهد رسید از همین رو ایالات متحده آمریکا به شدت نگران است که وخیم تر شدن اوضاع داخلی عربستان و سقوط رژیم آل سعود، در صادرات نفت سعودی به جهان خلل ایجاد کند و در آن صورت قیمت جهانی نفت به شدت غیر قابل تصوری افزایش خواهد یافت. 
 
از همین رو سفر رئیس سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا با هدف انجام مقدمات انتقال قدرت در آینده سیاسی عربستان انجام شده است. 
 
گفتنی است «هنری کسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا و از نظریه‌پرداران سرشناس عرصه سیاسی جهان، اخیرا در یکی از جلسات تینک‌تنک در مرکز بروکینگز اعلام کرده است که اعلام خبر مرگ ملک عبدالله خطر سرایت انقلاب بحرین به عربستان را بشدت افزایش می‌دهد برای همین تا حد امکان مسئولان سعودی باید او را ولو شده مانند آریل شارون نخست‌وزیر اسبق اسرائیل زنده نگاه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *