پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

دادگاه آمریکایی برای دیوید پترائوس

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 419095
رسانه‌های خبری گزارش دادند که دیوید پترائوس رئیس پیشین سیا در پرونده انتقال اطلاعات محرمانه به یک خبرنگار به دو سال «تعلیق مراقبتی» محکوم شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دادگاه آمریکایی در پرونده انتقال اطلاعات محرمانه توسط رئیس اسبق سیا به یک خبرنگار حکم صادر کرد.

پیشتر وزارت دادگستری آمریکا «دیوید پترائوس» رئیس اسبق سازمان اطلاعات آمریکا را به دستکاری و نقض قوانین نگهداری اطلاعات متهم شد. گفته شده وی اطلاعات محرمانه‌ را در اختیار خبرنگاری که بعدها مشخص شد، معشوقه وی بوده، قرار داد.

به گزارش رسانه‌های خبری دادگاه در حکم صادره، پترائوس را به دو سال «تعلیق مراقبتی» و پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه به خاطر انتقال اسناد و اطلاعات محرمانه به معشوقه خود محکوم کرد.

تعلیق مراقبتی نوعی کیفر است که در آن بزهکار حبس نخواهد کشید ولی او را به ارضای مستمر برخی شرایط تحمیلی ملزم می‌کند و فرد خاطی باید مدتی را تحت نظارت شدید باشد شرایطی چون معرفی منظم خود به مأمور، حضور در مراکز بازپروری اعتیاد، حضور در جلسات مشاوره و رفتاردرمانی، داشتن شغل و غیره.

این حکم در حالی منتشر شده که پیشتر به دنبال جنجال رابطه نامشروع جنسی پترائوس با خبرنگار زن،‌ کار به جایی رسید که وی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) استعفا داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *