شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اولین عقب‌نشینی آل‌سعود در برابر انقلابیون

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 233190
آل سعود خود همواره از دست اندرکاران ایجاد اختلاف و جنگ های طایفه ای در کشورهای مختلف جهان و به ویژه در منطقه خاورمیانه و به خصوص عراق بوده اند. این مطلب بر هیچ کسی در جهان پنهان نیست.
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، آنان حتی در کشور خودشان با شیعیان و پیروان مذهب اسماعیلیه، همواره رفتاری طایفه ای و فرقه ای داشته اند. اما شواهد موجود نشان دهنده آن است که اکنون و با گذشت حدود 72 ساعت از آغاز رسمی انقلاب سعودی، گویا رژیم در برابر آنان کم آورده و تلاش می کند با استفاده از شیوه های مختلف، موج اعتراضات و انقلاب را کاهش دهد.
 
در همین راستا شاهزاده «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز» فرزند پادشاه سعودی که رئیس گارد ملی است و از مدعیان و تلاش کنندگان برای جانشینی پدر خود به شمار می رود، طی اظهاراتی بی سابقه گفت: تحرکاتی در کشورمان وجود دارد که نشان می دهد می خواهند میان اهل سنت و شیعیان تفرقه ایجاد کنند. اما ما با هم برادر هستیم و میان ما محبت برقرار است. همه ما مسلمان و مؤمن هستیم و باید به فکر حفظ وحدت و امنیت کشورمان باشیم. این مسئولیت هر شهروند عربستانی است.
 
گفتنی است اظهارات این شاهزاده سعودی در حالی مطرح شده که پیش از این همواره شاهزادگان و مفتیان سرشناس وهابی، شیعیان را به گونه های مختلف و در سخنان خود مورد اهانت قرار می داده اند و بسیاری از آنان حتی پیروان اهل بیت (ع) را "کافر" می نامیدند اما اکنون که احساس خطر کرده اند، سخن از آشتی، برادری، دوستی و محبت به میان می آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *