پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۵

واکنش وبلاگ نوکیا به تعطیلی دفتر تهران

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 233177
وبلاگ فارسی نوکیا سرانجام موضع رسمی نوکیا درباره تعطیلی دفترش را روی این وبلاگ قرار داد و طی چند پرسش و پاسخ نیز این موضوع را بیشتر مورد بحث قرار داد.
جالب آنکه در واکنش کاربران این وبلاگ در برابر این اقدام نوکیا بسیار انتقادی و تند بود و بسیاری از آنان در کامنت های این وبلاگ نارضایتی خود را از این اقدام نوکیا ابراز کردند.
 
در بیانیه رسمی نوکیا آمده است:
 
نوکیا طی روزهای اخیر به کارکنان خود در ایران اطلاع داده است که این شرکت کلیه عملیات و فعالیت های مستقیم مربوط به گوشی ها و خدمات را درایران به دلیل مشکلات ناشی از تحریم تجاری اتحادیه اروپا متوقف می کند و متاسفانه این به معنای آن است که دفتر نوکیا درایران تا پایان آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی تعطیل خواهد شد.
 
به دلیل موارد فوق دفترنوکیا اعلام کرده که با کارکنان دفتر ایران که کارشان را از دست می دهند نهایت همکاری را خواهد کرد تا ارزش های این شرکت و همچنین ضوابط و قوانین محلی کشور رعایت شود.
 
نوکیا اعلام کرده که اگر چه از این پس حضور مستقیم محلی در زمینه گوشی ها و خدمات در ایران نخواهد داشت، اما مصرف کنندگان ایرانی کماکان قادر به تهیه گوشی های نوکیا از طریق نمایندگی‌های رسمی ورود شخص ثالث خواهند داشت؛ همان طور که هم اکنون دارند.

 
این وبلاگ همچنین گفت وگویی با حمیدرضا نیکدل مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران داشته که می خوانید:‌
 
‌‌
پرسش و پاسخ در مورد بسته شدن دفتر نوکیا در ایران
 
 
 
 
گفت و گو- چرا نوکیا دفتر خود در تهران را تعطیل می‌کند؟
 
حمیدرضا- نوکیا به دلیل مشکلات ناشی از تحریم تجاری اتحادیه اروپا، به فعالیت‌های مستقیم خود در زمینه خدمات در ایران خاتمه می‌دهد. بنابراین، نوکیا دیگر هیچ گونه حضور محلی در ایران نخواهد داشت و با وجود این مشتریان همچنان می‌توانند محصولات نوکیا را از منابع توزیع‌کنندگان شخص ثالث مانند آنچه امروز انجام می‌دهند به دست آورند.

 
گفت و گو- دفتر تهران چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد؟
 
حمیدرضا- گوشی‌های موبایل نوکیا هم اکنون از طریق توزیع‌کنندگان منطقه‌ای که بیشتر آنها در امارات متحده عربی مستقر هستند بطور قانونی وارد و به فروش می‌‎رسند و نه مستقیما توسط دفتر نوکیا در ایران. تیم منطقه‌ای نوکیا در ایران اکنون پشتیبانی از فروش محصولات نوکیا از طریق فعالیت‌هایی مانند بازاریابی، آموزش و خدمات پس از فروش را بر عهده دارد.

 
گفت و گو- آیا نوکیا به طور کل بازار را ترک می‌کند؟ آیا محصولات نوکیا در ایران به فروش نخواهند رسید؟
 
حمیدرضا- خیر، فروش محصولات نوکیا از طریق توزیع‌کنندگان ادامه خواهد یافت؛ درست مانند آنچه امروز انجام می‌گیرد.

 
گفت و گو- نوکیا چند نفر کارمند در دفتر تهران دارد؟ چه اتفاقی برای آنها می‌افتد؟ آیا آنها به عنوان نیروی ذخیره خواهند بود؟
 
حمیدرضا- دفتر نوکیا در تهران ۲۰ نفر پرسنل دارد. نوکیا با کارکنان دفتر ایران که کارشان را از دست می دهند نهایت همکاری را خواهد کرد تا ارزش‌های این شرکت و همچنین ضوابط و قوانین محلی کشور رعایت شود.

 
گفت و گو- آیا این تصمیم به تغییرات استراتژی و کاهش نیرو که به تازگی اعلام کردید مربوط است؟
حمیدرضا- خیر، این تصمیم تنها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم تجاری اتحادیه اروپا است.

 
 
گفت و گو- آیا این تصمیم مربوط به مشارکت با شریک امریکایی مایکروسافت بر سر تولید گوشی‌های هوشمند است؟
 
حمیدرضا- خیر، این تصمیم تنها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم تجاری اتحادیه اروپا است.

 
گفت و گو- دفتر چه زمانی تعطیل می‌شود؟
 
حمیدرضا- نوکیا انتظار دارد دفتر تا پایان ماه آگوست ۲۰۱۲ تعطیل شود.

 
گفت و گو- این تصمیم چه تأثیری مشتریان ایرانی خواهد داشت؟ (از لحاظ در دسترس بودن محصولات و خدمات پس از فروش)
 
حمیدرضا- از آنجا که نوکیا دیگر برای ارائه خدمات و محصولات در ایران حضور محلی نخواهد داشت، گوشی‌های نوکیا از طریق منابع شخص ثالث در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. درست مانند آنچه تا امروز اتفاق می‌افتاده است. گارانتی نیز از طریق منابع شخص ثالث تأمین می‌شود تا استانداردهای پشتیبانی مانند گذشته برای مشتریان ایرانی حفظ و تأمین شود.

 
گفت و گو- مشتریان ایرانی که محصولات نوکیا را خریداری کرده‌اند، اکنون برای پشتیبانی به کجا می‌توانند مراجعه کنند؟
 
حمیدرضا- پشتیبانی گارانتی از طریق منابع شخص ثالث تأمین می‌شود تا اطمینان حاصل شود استانداردها مانند گذشته برای مشتریان ایرانی حفظ و تأمین می‌شود.

 
گفت و گو- سرنوشت این بلاگ چه خواهد شد؟ آیا تعطیل می‌شود یا به کار خود ادامه می‌دهد؟
 
حمیدرضا- نوکیا در حال بررسی چگونگی ادامه به کار این بلاگ است ولی تاکنون تصمیم قطعی گرفته نشده است. حتما شما عزیزان را از تصمیمات آتی مطلع خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام

حالا نوکیا هم رفت اما خود نوکیاضرر می کند طی اعلام نوکیا سود شرکت در یکسال افت قابل ملاحظه ای کرده اگر کارشناسان بروند توی بازار متوجهه می شوند مردم بیشتر از کدام برند ها استقبال می کنند نوکیا چندین سال است گوشی با سیتم عامل سیمبین دارد می سازد تنوع در ساخت گوشی دیگر ندارد
Iran, Islamic Republic of
جالبه كه تا جايي كه ميتونستند بازار ايران و جيب ايراني رو چاپيدن! حالا هم كه ميخوان غلط زيادي بكنن برن بازم حاضر نيستند دل بكنند و ميخوان اين سود سرشار از طريق ثالث ادامه پيدا كنه! چقدر وقيحند كه هم خدا رو ميخوان و هم خرما!!!
کسی دیگه از نوکیا مثل سابق خرید نمی کنه !
با این که الان بازارش داره می خوابه ولی حاظر به ترک نیست ! از کشور ثالث ...
Iran, Islamic Republic of
به درک ماهم نوکیای اسرائیلی کودک کش رو تحریم کرده ایم از قبل و در آینده بیشتر. خدا را شکر که دشمنان سبب خیر شدن. کور خوندن!
United States
به نظرم باید دولت از ورود گوشی ها و تجهیزات دیگر نوکیا از طریق قانونی به کشور جلوگیری کند تا این شرکت کمی ادب شود. گوشی خوب زیاده