سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

پلیس كتاب تاریخی ربوده شده را پیدا كرد

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 232058
منابع پلیس اسپانیا خبر دادند كه پلیس ایالت 'گالیسیا' امروز كتاب 'كودیسه كالیكستینو' كتاب ارزشمند تاریخی كه قدمت آن از قرن ۱۲ میلادی می‌ باشد و یك سال قبل ربوده شد را پیدا كردند .
بنا بر گزارش جهان به نقل از ایرنا ، این كتاب تاریخی دقیقا یك سال پیش از كلیسای بزرگ 'سانتیاگو د كومپوستلا' در ایالت گالیسیا واقع در شمال غربی اسپانیا به طور عجیبی‌ ربوده شده بود و هیچكس قادر به گشودن راز ربوده شدن كتاب نبود .

در این راستا منابع پلیس اعلام نمودند كه در جریان تحقیقات به عمل آمده از یك سال قبل موفق شدند چهار تن را دستگیر كرده و در بازجویی های بعدی محلی كه كتاب در آنجا پنهان شده بود را پیدا كنند .

پلیس تصریح نمود كه یكی‌ از دستگیر شدگان تكنسین برقی بود كه به مدت ۲۵ سال در كلیسای بزرگ كار می‌ كرد و سه تن دیگر همسر ، فرزند و عروس این شخص بودند .

در این زمینه ، پلیس امروز با حضور در یك واحد مسكونی متعلق به فرد بازداشت شده ، كتاب مذكور را كه در یك كیسه پلاستیكی پیچیده شده بود را در انباری این خانه در یكی‌ روستاهای نزدیك به شهر سانتیاگو پیدا كرد .

كودیسه كالیكستینو كتابی تاریخی و دستنویس از اواسط قرن ۱۲ میلادی است كه به عنوان یك كتاب راهنما همراه با توصیه هایی‌ كه باید زائران آن زمان برای عبور از راه سانتیاگو برای رسیدن به این كلیسای بزرگ از آن استفاده می‌ كردند ، قلمداد می‌ شود .

گفته می‌ شود كه آثار 'سانتیاگو' یكی‌ از ۱۲ یاران 'عیسی مسیح 'كه به منظور تبلیغ دین به این منطقه آمده بود و در آنجا در گذشت در كلیسای بزرگ دفن می‌ باشد و بدین دلیل نام كلیسا را سانتیاگو نامیدند .

كتاب مذكور همچنین حاوی راه ها ، آثار هنری و تاریخی كه زائران در راه خود با آنها روبرو می‌ شدند ، آداب و رسومات مردم آن زمان همراه با سخنان و معجزه های سانتیاگو می‌ باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *