دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

تعداد واحدهای خالي در پایتخت

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 231936
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: با آمار دو ميليون و۲۰۰ هزار واحد خالي در تهران نبايد وزير راه و شهرسازي براي ماليات تصاعدي ۲۰۰هزار تومان خانه هاي خالي تعلل کند.
به گزارش جهان، ارسلان فتحي پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در تهران حدود ۴ ميليون سرپرست خانوار وجود دارد گفت: اين در حالي است که تهران حدود ۶ ميليون و۲۰۰ هزار واحد مسکوني وجود دارد،که از اين تعداد حدود ۲ ميليون دويست هزار واحد آن خالي است.
 
وي با اشاره به دو ميليون و۲۰۰ هزار واحد خالي در تهران گفت: با اين ميزان آمار واحد خالي در تهران چرا بايد وزير راه و شهرسازي براي ماليات تصاعدي ۲۰۰هزار تومان خانه هاي خالي تعلل کند.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: طرح ماليات پايه اي دويست هزار تومان براساس متراژ هرچه سريعتر اجرا و به وزارت راه وشهرسازي ابلاغ مي شود.
 
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در ادامه تصريح کرد: با وجود اين ميزان واحد خالي در کلان شهر ها تعداد زيادي از مردم شهر تهران چادر نشين و در وضعيت بحراني خريد اجاره مسکن به سر مي برند.
فتحي پور با اشاره به اينکه قيمت مسکن در تهران ۱.۵ برابر سانفرانسيسکو و ۸ برابر مادريد بوده است افزود: بر اساس قدرت خريد قيمت مسکن ۱۰ برابر آمريکا و ۱۴ برابر اسپانيا که ،اين وضعيت در تهران فاجعه بار است.
 
وي در ادامه توضيح داد: براي کاهش اثرات رواني در بازار مسکن و به دليل مناسب نبودن وضعيت ساخت وساز در تهران بايد ميزان وام مسکن ۲۰ ميليوني را به ۱۸ تا ۱۵ ميليون تومان کاهش داد.
 
فتحي پور در ادامه اظهار داشت: با افزايش ميزان وام مسکن مهر و کاهش وام خريد مسکن اثرات رواني کاهش اجاره چند برابر خواهد شد.
 
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس يادآور شد: بايد دارندگان واحدهاي خالي از سکنه بدانند که مجوز ساخت تمامي اين واحد ها دولتي است و از نظر اقتصادي اخلال وارد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همش حرف ... حـــــــــرف ... حـــــــــــــــــرف ...
یعنی مسئولین ما بیایند یک کمپین بگذارند بنام " گفتار درمانی نه " ببینیم جز حرف زدن کاری بلــــــــد هستند ... نه وا...