يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

قطار ویژه تهران - قم برای نیمه شعبان

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 231911
اداره کل راه آهن قم برای حمل و نقل زائران از تهران به قم و بالعکس در مدت برگزاری جشن های نیمه شعبان قطار ویژه اختصاص داد .
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر سرپرست اداره کل راه آهن قم گفت : حرکت این قطار از تهران به سمت قم ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه امروز ، فردا و پس فردا و بازگشت آن نیز ساعت ۴۰ دقیقه بامداد امشب و پنجشنبه شب و ساعت ۱۶:۳۰ عصر جمعه خواهد بود .

آقای زادخور افزود : ظرفیت این قطار ۹۶۰ نفر است و در ایستگاه های مسجد مقدس جمکران و ایستگاه داخل شهر قم توقف دارد .

وی گفت : شماره تلفن های ۶۱۲۴۲۳۰ و ۶۱۲۱۵۳۹ با پیش شماره ۰۲۵۱ هم برای پاسخگویی به سوالات زائران اختصاص یافته است .


*تمهیدات بهداشتی ویژه ایام نیمه شعبان در مسجد جمکران

رئیس مرکز بهداشت استان قم نیز در نشست خبری با اعلام استقرار ستاد ویژه نظارت بهداشتی در مسجد مقدس جمکران گفت : استقرار این ستاد و بکارگیری ۳۰ بازرس بهداشت محیط برای بازرسی از کلیه مراکز تهیه و توزیع آب و مواد غذایی ، تقویت نظارت های بهداشتی در اماکن بین راهی و حرم مطهر ، صدور اخطاریه بهداشتی برای کلیه مراکز و اماکن مسجد مقدس جمکران ، نظارت بهداشتی بر ایستگاه های صلواتی ، هماهنگی با کارخانجات یخ استان در خصوص تأمین یخ بهداشتی، هماهنگی برای برخورد با دست فروشان دوره گرد مواد غذایی و برقراری نظام مراقبت و کنترل بیماری های اسهالی از جمله اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بروز و احتمال گسترش بیماری هایی همچون وبا است.

محمدیان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از وبا در استان قم مشاهده نشده است گفت : با توجه به فرا رسیدن ایام نیمه شعبان و حضور زائران و ملیت های مختلف در شهر قم اقدامات نظارتی و بهداشتی برای حفظ سلامت زائران و جلوگیری از بروز بیماری های واگیر در اولویت کارهای این مرکز است.

وی افزود : با هدف اطلاع رسانی و آموزش زائران در خصوص پیشگیری از بیمار التور ۹۰ بنر آموزشی بهداشت فردی تهیه و در مکان های مختلف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر نصب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *