جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
طرح ضد تحریمی مجلس رو شد؛

ساخت سامانه‌های دریایی برای مسیر طولانی، بدون سوختگیری

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 231443
در پاسخ به تحريم‌هاي ضد ايراني غرب دولت به "تجهیز بخشی از شناورهای دريایی از جمله ناوگان دریایی و تحقیقاتی کشور به پیش­رانه­‌های خاص دارای قابلیت طی مسیر طولانی بدون نیاز به سوخت­‌گیری" مكلف مي‌شود.
به گزارش جهان، روح‌الله عباسپور، سخنگوي كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي گفت: در جلسه بعد از ظهر يك‌شنبه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی طرح مکلف کردن دولت به "تجهیز بخشی از شناورهای دريایی از جمله ناوگان دریایی و تحقیقاتی کشور به پیش­رانه­‌های خاص دارای قابلیت طی مسیر طولانی بدون نیاز به سوخت­‌گیری" مورد بررسی قرار گرفت.
 
او اعلام كرد: با توجه به رشد کشور در طراحی و ساخت شناورهایی دریایی از جمله کشتی­‌های اقیانوس‌ پیما به­ منظور ایجاد بستر امن برای حضور پایدار در اقیانوس­‌ها و سواحل دور، دولت موظف می­‌شود که در این زمینه اقدامات عملی را آغاز كند.
 
بنا به گفته وی، این طرح برای طی مراحل قانونی خود در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
 
همچنین در همین روز سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از آغاز رزمایش بزرگ موشکی دریایی و زمینی ارتش خبر داد.
 
این خبر دقیقا در روز اول ژوئیه یعنی روز آغاز اجرای تحریم های اروپا علیه ایران اعلام می شود.
 
یک مقام ارتش جمهوری اسلامی  نیز پیش از این از تصمیم ایران برای ساخت زیردریایی هسته ای خبر داده بود.
 
دریادار عباس زمینی، معاون فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی این خبر را روز چهارشنبه 23 خرداد 1391 اعلام کرد که اولین مراحل برای طراحی و ساخت سامانه‌های رانش زیردریایی‌های اتمی در ایران در حال انجام است.

دریادار زمینی گفته بود: «زمانی که ما صاحب فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم، پس می‌توانیم ساخت سامانه رانش زیردریایی اتمی را هم در دستور کار قرار دهیم زیرا «سامانه رانش (اتمی) می‌تواند به ایران کمک کند تا در شعاع عملیاتی بسیار دوربر موفق عمل کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *