شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ملاقات صالحی با 'هیگ' کاملا طبیعی بود!

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 230559
سخنگوي وزارت امور خارجه دیدار صالحی با همتای انگلیسی اش را "کاملا طبیعی" توصیف کرد!
به گزارش جهان، رامين مهمان‌پرست صبح سه‌شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران درباره‌ ملاقات صالحي در حاشيه اجلاس افغانستان با وزير خارجه انگليس و آخرين اخبار درباره‌ي روابط اين دو كشور گفت: پس از مصوبه مجلس درباره‌ي كاهش روابط در سطح كاردار، طبيعتا دستگاه‌هاي اجرايي آن را انجام مي‌دادند. متاسفانه اقدام عجوله‌اي كه مقامات ا نگليس پس از حادثه مقابل سفارت انگليس انجام دادند وضعيتي شكل داد كه نه رابطه رسمي موجود بين دو كشور را نشان دهد و نه قطع رابطه‌ي رسمي صورت گرفت. طبيعي است كه در چنين شرايطي بايد وضعيت رابطه مشخص شود. مقامات انگليسي به نبال موضوعاتي از جمله تعيين حافظ منافع براي كشورمان بودند و از طريق واسطه ابراز علاقه براي انجام ديداري داشتند كه در آن موضوعات مختلفي از جمله بحث حفاظت منافع را مطرح كنند.

وي تاكيد كرد: درخواست اين ملاقات از سوي آن‌ها مطرح شده بود و ما به دليل تعداد زياد ايرانياني كه در انگليس اقامت دارند و مشكلات كنسولي كه اين وضعيت مي‌تواند براي آنان به وجود بياورد اعلام آمادگي كرديم كه اين مذاكره انجام شود و در مورد موضوعات كنسولي ديدگاه‌هاي خود را مطرح كرديم و در مورد دفتر حفاظت منافع دو كشور نيز گفت‌وگوهايي نيز صورت گرفت.

مهمان‌پرست گفت: در اين ملاقات موضوعات منطقه‌يي و تحولات سوريه‌ و مسائلي كه مي‌تواند با دخالت كشورهاي فرا منطقه‌يي به نا امني در سوريه دامن زده شود مطرح شد. اين گفت‌وگوها كاملا طبيعي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *