سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۳

دیدگاه مقام معظم رهبری درباره مسابقات پیامکی و دریافت جوایز آن

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 230439
مقام معظم رهبری در استفتایی دیدگاه خود را درباره مسابقات پیامکی اعلام فرمودند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مسابقات پیامکی در سالهای اخیر رواج بسیاری یافته است. گاهی در این مسابقات به نظر می رسد شانس مورد توجه است. برای نمونه گزینه‌ای انتخاب می‌شود و صرف شرکت فرد در آن مسابقه قرعه کشی صورت می گیرد و به برندگان جایزه‌ای اعطا می‌شود. یا در برخی از مسابقه‌ها فرد باید به سؤال یا سؤالاتی پاسخ صحیح دهد تا در مسابقه شرکت داده شود.
 
برای برخی این شبهه وجود دارد که شرکت در چنین مسابقاتی به لحاظ شرعی جایز هست یا نه؟ اینکه شرکت در این مسابقات و دریافت جایزه از آن به لحاظ شرعی چه حکمی دارد را خبرنگار مهر در استفتایی از دفتر مقام معظم رهبری جویا شده که در ادامه از نظر می‌گذرد.
 
پرسش: شرکت در مسابقات پیامکی و دریافت جایزه از آن به لحاظ شرعی چه حکمی دارد؟
 
پاسخ: اگر هزینه‎ای افزونتر از هزینه‏های معمولی پیامک از افراد کم نشود و هزینه جایزه بر اساس جمع آوری پولهای کسر شده نباشد اشکالی ندارد. اگر علاوه بر هزینه معمول پیامک، پولی بابت شرکت در مسابقه از افراد کسر شود و از پولهایی که از افراد کسر شده جایزه تهیه کنند، حرام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افرین؛ باید بر این کار نظارت کرد
کاسبی نباید باشد خصوصا به اسم کار فرهنگی ودینی و قرانی با ارسال پیامک لذا بهتر است توسط یک سازمان جدا از مخابرات کنترل ومراقبت شود تا دقیقا حکم حضرت آقا تحقق یابد ومردم نیز متوجه گزارش چنین مسابقات برحسب درامد حاصله و اختصاص آن به جوایز قرار گیرند
Iran, Islamic Republic of
یه چنین کاری را یه سری شرکتها دارن انجام میدهند که یه پیامک که با چند برابر قیمت براتون حساب میکنن را باید براشون بفرستی بعد شما را در قرعه کشی شرکت میدن