سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

پروازهاي حج به فرودگاه امام منتقل می‌شود

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 230396
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور با اعلام اين كه پروازهاي حج تمتع وعمره از زمستان امسال به فرودگاه امام خميني (ره) منتقل مي‌شود، تاكيد كرد: انتقال ديگر پروازهاي بين المللي فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خميني(ره) نيازمند آماده سازي زيرساخت‌هاي لازم است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا محمود رسولي‌نژاد تاكيد كرد: پرداخت 170 ميليارد تومان بدهي شركت‌هاي هواپيمايي به شركت فرودگاه‌هاي كشور مي‌تواند در توسعه فرودگاه‌ها به عنوان زيربناهاي اقتصادي وارتباطي كشور كمك كند.
 
وي افزود: خدمات نشست و برخاست 302 هزار پرواز با جابه‌جايي 38 ميليون مسافر داخلي و 8.9 ميليون نفر مسافر بين‌المللي انجام شده است. جابه جايي بار نيز 432 هزار تن از طريق صنعت هوايي كشور ثبت شده است.
 
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور با بيان اين‌كه در سال گذشته 145 ميليارد تومان از شركت‌هاي هواپيمايي طلب داشتيم، گفت:‌ درحال حاضر طلب شركت فرودگاه‌هاي كشور از شركت‌هاي هواپيمايي 170 ميليارد تومان است.
 
رسولي‌نژاد درباره توسعه فرودگاه امام خميني (ره) همچنين اظهار داشت: هتل ساخته شده دراين فرودگاه توسط بخش خصوصي با اعتبار 700 ميليارد ريال در دهه فجر سال جاري افتتاح مي‌شود تا بعد از بهره‌برداري توسط بخش خصوصي به فرودگاه تحويل داده شود. ساخت پاركينگ طبقاتي با سرمايه 170 ميليارد ريال در شيراز نيز به عهده بخش خصوصي گذاشته شده است.
 
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه مشكلات مسافرين فرودگاه امام (ره) در زمينه گيت، پاركينگ و سالن ترانزيت چه زمان حل شده و شاهد توسعه اين فرودگاه خواهيم بود؟ گفت: دو فضاي 8000 متري به سالن‌هاي ترانزيت تا قبل از دهه فجر امسال اضافه خواهد شد و به تعداد گيت‌هاي گذرنامه نيز افزوده مي‌شود.
 
رسولي‌نژاد افزود: پاركينگ فرودگاه در ترمينال سه به وسيله پل هوايي به سالن ترانزيت متصل مي‌شود تا تردد مسافرين به اين سالن آسان‌تر صورت گيرد؛ ضمن اين كه ظرفيت پاركينگ فرودگاه امام خميني (ره) قابليت افزايش به 5000 خودرو را دارد.
 
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور ادامه داد: اين تنها فاز يك فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) است وبراي اجراي فاز دوم و سوم نيازمند ابلاغ دولت هستيم كه در اين زمينه در حال عقد قرارداد هستيم. فاز دوم و سوم در مجموعه اقتصادي وزارت راه در حال بررسي است و از بين سرمايه گذاران خارجي نيز كنسرسيومي از چين و مالزي و تركيه وآلمان متقاضي انجام امور توسعه‌اي فرودگاه امام (ره) هستند.
 
وي تصريح كرد:‌ در حال ارزيابي توانايي كنسرسيوم‌هاي داخلي و خارجي متقاضي فعاليت عمراني در فرودگاه امام خميني (ره) هستيم تا كار را به كسي واگذار كنيم كه سابقه ساخت فرودگاه مدرن را در منطقه دارد. يكي از ارقام پيشنهاد شده 2.5 ميليارد دلار است و تا مهر ماه نتيجه اين بررسي‌ها مشخص مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *