شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
یورو۲۰۱۲ ؛

ایتالیا با ضربات پنالتی به نیمه نهایی رفت

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب: 230261
ایتالیایی ها که بیشتر حاکم بازی بودند و موقعیت‌های را خلق کردند اما به گل نرسیدند و همچنان قفل دروازه تیم تحت رهبری روی هاجسون بسته ماند تا آخرین بازی مرحله یک جهارم، تنها دیدار مرحله حذفی جام باشد که تکلیف آن در ضربات پنالتی مشخص شود و تیم ایتالیا با برتری در ضربات پنالتی به نیمه نهایی رفت .
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»،آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۱۲ امشب از ساعت ۲۳.۱۵ در اوکراین بین تیم های انگلیس و ایتالیا آغاز شد. ایتالیا یی ها استاد دفاع فوتبال مقابل تیم هجومی انگلیس که بازیکنان خوبی در خط حمله داشت نبرد جالبی برای صعود به دور نیمه نهایی جام دارشتند.

 دو تيم انگليس و ايتاليا آخرين ديدار مرحله يك چهارم نهايي يورو ۲۰۱۲ را برگزار كردند كه اين بازي در پايان ۱۲۰ دقيقه با تساوي صفر بر صفر به پايان رسيد و ايتاليا در ضربات پنالتي انگليس را از پيش رو برداشت تا در نيمه نهايي حريف آلمان شود.

از همان دقايق ابتدايي شاهد بازي زيبايي از هر دو تيم بوديم. در دقيقه ۳، ده‌روسي شوت محكم و سرضربي را به سمت دروازه انگليس فرستاد كه توپ او به تير دروازه برخورد كرد. دو دقيقه بعد، بازيكنان انگليس حمله خطرناكي را روي دروازه ايتاليا ترتيب دادند. جانسون درون محوطه جريمه ايتاليا صاحب توپ شد اما درخشش بوفون كه با يك دست ضربه جانسون را مهار كرد، باعث بسته ماندن دروازه ايتاليا شد.

در دقيقه ۱۴، جانسون توپي را براي وين روني سانتر كرد اما ضربه سر شيرجه‌اي اين بازيكن از بالاي دروازه ايتاليا راهي اوت شد. در دقيقه ۲۵، ماريو بالوتلي مهاجم ايتاليا در موقعيت تك به تك با جو هارت قرار گرفت اما آن قدر در زدن ضربه نهايي تعلل كرد تا جان تري از پشت سر رسيد و سد راه توپ او شد.

بالوتلي در دقيقه ۳۲ يك بار ديگر موقعيت گلزني داشت اما ضربه آكروباتيك او در دستان هارت آرام گرفت. چند لحظه بعد، وين روني با پشت پا، توپ را در اختيار ولبك قرار داد ولي شوت محكم اين مهاجم درون چارچوب دروازه ايتاليا نبود.

در دقيقه ۴۱، پيرلو پاس بلندي را به درون محوطه جريمه انگليس فرستاد و در ادامه، كاسانو با ضربه سر توپ را در اختيار بالوتلي گذاشت اما اين بازيكن باز هم در گلزني ناكام بود و توپ او با فاصله زيادي از بالاي دروازه به بيرون رفت تا نيمه نخست گلي نداشته باشد.

نيمه دوم هم مثل نيمه نخست، پرهيجان و زيبا آغاز شد. در دقيقه ۴۸، ده‌روسي درون محوطه جريمه انگليس صاحب يك موقعيت خوب شد اما ضربه او كه از فاصله چند متري دروازه زده شده بود، با فاصله كمي به بيرون رفت.

در دقيقه ۵۲، ده‌روسي از پشت محوطه جريمه انگليس اقدام به شوتزني كرد كه هارت ضربه او را دفع كرد. در ادامه، بالوتلي ضربه‌اي به توپ زد كه اين بار نيز هارت با پا مانع از باز شدن دروازه تيمش شد و در نهايت توپ زير پاي مونتوليوو افتاد كه شوت اين بازيكن از بالاي دروازه به بيرون رفت تا انگليسي‌ها نفس راحتي بكشند.

در دقيقه ۶۰، بالوتلي توپي را كه درون محوطه جريمه انگليس سانتر شده بود با سينه كنترل كرد و ضربه آكروباتيكي را به سمت دروازه هارت فرستاد كه اين بار نيز توپ او درون چارچوب نبود و از بالاي دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه ۶۵، والكات توپي را درون محوطه جريمه ايتاليا سانتر كرد و يانگ اقدام با يك ضربه محكم دروازه بوفون را هدف گرفت اما توپ او پس از برخورد با مدافعان ايتاليا راهي كرنر شد. در دقيقه ۷۵، بوفون ضربه‌اي را كه روني با پشت سر به سمت دروازه فرستاد بود، مهار كرد.

در دقيقه ۸۱، ديامانتي در بدو ورودش به زمين، شوت محكمي روانه دروازه انگليس كرد اما هارت اين توپ را در اختيار گرفت. در دقيقه ۸۹، نوچرينو توپ را در درون محوطه جريمه انگليس كنترل و سپس اقدام به شوتزني كرد اما جانسون سد راه توپ شد تا حاصل اين حركت تنها يك كرنر براي ايتاليا باشد.

بازيكنان انگليس چيزي نمانده بود كه در آخرين لحظات نيمه دوم به گل برسند. سانتر كول، توپ را به كارول رساند و اين بازيكن با يك ضربه سر، توپ را در اختيار روني قرار دارد اما ضربه برگردان مهاجم منچستر يونايتد از بالاي دروازه ايتاليا راهي اوت شد تا اين بازي در پايان ۹۰ دقيقه، با تساوي صفر بر صفر به پايان برسد و دو تيم شانس خود را در وقت‌هاي اضافه امتحان كنند.

در دقيقه ۱۰۱، ديامانتي مهاجم ايتاليا ضربه فني و نرمي را به سمت دروازه انگليس فرستاد كه توپ او پس از برخورد با تير عمودي دروازه، راهي اوت شد. اين بهترين فرصت دو تيم در نيمه نخست وقت‌هاي اضافه بود.

در نيمه دوم وقت‌هاي اضافه، ايتاليا سراپا حمله بود و انگليسي‌ها با تجمع در نيمه زمين خود، دل به ضد حمله‌ها بسته بودند. در دقيقه ۱۱۵، ديامانتي توپ را درون محوطه جريمه انگليس براي نوچرينو سانتر كرد و اين بازيكن نيز موفق شد با يك ضربه سر دروازه انگليس را باز كند اما پرچم كمك‌داور كه به نشانه آفسايد بالا رفته بود، مانع خوشحالي ايتاليايي‌ها شد.

در چند دقيقه باقي‌مانده، فشار بازيكنان ايتاليا روي دروازه انگليس ادامه يافت اما اين تيم نتوانست به گلي برسد تا بازي در پايان ۱۲۰ دقيقه به تساوي صفر بر صفر ختم شود و ضربات پنالتي تعيين‌كننده تيم راه‌يافته به نيمه نهايي باشد.

در ضربه پنالتي اول، بالوتلي براي ايتاليا پشت توپ ايستاد و ضربه خود را وارد دروازه انگليس كرد. در طرف مقابل، استيون جرارد كاپيتان انگليس هم پنالتي نخست تيمش را به گل تبديل كرد.

پس از او، مونتوليوو در زدن پنالتي ناكام بود و توپ او به اوت رفت. وين روني پنالتي‌زن دوم انگليس بود كه موفق شد ضربه خود را در خلاف جهت حركت بوفون تبديل به گل كند تا انگليس از حريف خود پيش بيفتد.

در سومين پنالتي ايتاليا، پيرلو پشت توپ ايستاد و با يك ضربه چيپ دروازه هارت را باز كرد. پس از او، ضربه اشلي يانگ به تير افقي دروازه برخورد كرد تا دو تيم در پنالتي‌ها با هم مساوي شوند.

نوچرينو پنالتي چهارم ايتاليا را در خلاف جهت حركت هارت تبديل به گل كرد. در طرف مقابل، اشلي كول پشت توپ ايستاد ولي بوفون با درخشش خود، اين ضربه پنالتي را مهار كرد تا ايتاليا در آستانه پيروزي در اين مسابقه قرار بگيرد.

ديامانتي نيز آخرين پنالتي ايتاليايي‌ها را به گل تبديل كرد تا اين تيم حريف آلمان در مرحله نيمه نهايي شده و انگليس با اين رقابت‌ها وداع كند.

محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه المپيك كيف اوكراين

داور: پدرو پروئنكا (پرتغال)

تركيب دو تيم:

انگليس: هارت، جانسون، كول، تري، لسكات، جرارد، يانگ، ميلنر (والكات ۶۱)، پاركر (هندرسون ۹۴)، روني، ولبك (كارول ۶۰)

ايتاليا: بوفون، بالزارتي، آباته (ماجو ۹۰+۱)، بارزالي، بونوچي، ماركيزيو، ده‌روسي (نوچرينو ۸۰)، مونتوليوو، پيرلو، بالوتلي، كاسانو (ديامانتي ۷۸)
برنده این بازی به مصاف آلمان در مرحله نیمه نهایی می رود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *