دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

اخوان‌المسلمون به شورای نظامی هشدار داد

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 230128
یک مقام اخوان المسلمون به شورای عالی نظامی مصر درباره بازی با آرای مردمی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، "عصام العریان " یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمون مصر از خشم عمومی و گسترده مردم مصر در صورت بازی با اراده رأی دهنده ها یا تجدید انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هشدار داد و از شورای نظامی حاکم بر کشور خواست تا قدرت را در زمان مقرر به رئیس جمهور منتخب وگذار کنند و بازگشت به پادگان ها پایبند باشند.

وی همچنین در این اظهارات وجود برخی شایعات را در زمینه ارتباطات پنهانی این حزب با نظامیان که برخی رسانه ها برای بدبین کردن مردم به اخوان المسلمون منتشر شده، رد کرد.

العریان در گفت‌وگو با الشرق الاوسط تاکید کرد که همه از شورای نظامی می خواهند در این مرحله به دو موضوع پایبند باشند، اول اینکه در پایان ماه جاری به پادگان های خود برگردند و دوم اینکه ریاست جمهوری را بدون کاستن از اختیارات رئیس جمهور، به فرد منتخب مردم تحویل دهند.

وی برخی شایعات در مورد آغاز رایزنی های مرسی برای تعیین نخست وزیر را نیز رد کرد و گفت: اوضاع بسیار حساس است و ما همچنان در انتظار اعلام نتیجه انتخابات هستیم، اگر در این شرایط شخص ملی گرا و مستقل باشد که بتواند اوضاع کشور را اداره کند، او را مأمور تشکیل دولت خواهیم  کرد، وی البته گفت که اخوان المسملون به علت اطلاعاتی که در شمارش آرا ریاست جمهوری داشته، در معرض انتقادات شدید قرار گرفته، چه برسد به اینکه نخست وزیر مورد نظر خود را نیز اعلام کند.

این مقام اخوان المسلمون در مورد خشم عمومی مردم در صورت بازی با آراء مردم هشدار داد و نسبت به درستی ارقامی که بر برد محمد مرسی در این انتخابات حکایت دارند، تاکید کرد و گفت که صورتجلسه های کمیته های فرعی و عمومی نیز این مطلب را تایید می کند.

العریان نیز مانند سایر اعضای حزب خود تمامی اقدامات اخیرا شورای نظامی شامل انحلال پارلمان و صدور متمم قانون اساسی و تشکیل شورای دفاع ملی را رد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *