سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

نقش ایران درحل بحران‌سوریه اززبان کوفی‌عنان

شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 229885
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه بر نقش ایران به عنوان بخشی از راه حل بحران در سوریه تاکید کرد. کوفی عنان گفت: ایران باید در حل بحران سوریه و در نشست گروه تماس که قرار است در 30 ژوئن در ژنو برگزار شود، نقشی را ایفا کند و من بر این باورم که ایران باید بخشی از این راه حل باشد.
به گزارش مهر به نقل از پرس تی وی، کوفی عنان گفت: ایران باید در حل بحران سوریه و در نشست گروه تماس که قرار است در 30 ژوئن در ژنو برگزار شود، نقشی را ایفا کند و من بر این باورم که ایران باید بخشی از این راه حل باشد.
 
وی که در جمع نمایندگان رسانه ها در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو صحبت می کرد، در عین حال افزود: برای برگزاری نشست گروه تماس درباره سوریه در ژنو تلاش می‌کنیم.
 
فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در کنفرانس خبری خود "ترکیب کشورهای حاضر در نشست گروه تماس سوریه" را یکی از چالش‌های مهم در مسیر برگزاری آن دانست و در عین حال تاکید کرد: باید کشورهای دارای نفوذ بر دو طرف بحران سوریه در تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور مشارکت کنند.
 
ایالات متحده پیشتر با درخواست مسکو برای شرکت ایران در نشست‌هایی که در راستای حل بحران در سوریه برگزار می‌شود، به شدت مخالفت کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *