چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

نقش "بت من" در یک فیلم ایرانی+تصاویر

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 228666
فهميزي در باره فيلم سينماي "آزمايشگاه اظهار داشت: سه كاراكتر كه نقش بت من هاي قصه را دارند؛خيلي شبيه كارتون بوده و به دور از واقعيت است و قابل باور نيست كه سه جوان به صرف حسادت و رقابت حرفه اي با جان يك عده افراد بازي مي‌كنند و هيچ برخوردي با آنان صورت نمي‌گيرد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، محمدرضا فهميزي منتقد،در گفتگو باشگاه خبرنگاران، در خصوص فيلم سينمايي" آزمايشگاه" ساخته حميد امجد گفت:تماشاگر خاص و حرفه اي سينما حميد  امجد را به جاي يك چهره سينمايي به عنوان يك چهره با سابقه تئاتري مي شناسد.

وي افزود:اين فيلمساز با اين كارنامه هنري وارد عرصه سينما شد و قصه داشته براي ساخت اولين فيلم خود با حفظ وجه كارنامه كاري خود با طيف گسترده تماشاگر و گيشه ارتباط خوبي برقرار كند.
                


وي ادامه داد: در سينماي ايران و حتي خارج از كشور كارگرداناني بودند كه به عنوان افراد روشنفكر تئاتري،فيلمسازان خوبي شدند كه آثار آنها مخاطب زيادي داشته؛اما نه اينكه براي اولين بار به سراغ ژانر كمدي بروند.
فهميزي عنوان كرد:فيلم آزمايشگاه از لحاظ فيلم نامه كه پايه اصلي هر اثري است لطمه هاي زيادي خورده است.

                  

وي تصريح كرد:محور داستان پسر فقيري است كه عاشق دختر زيبا و ثروتمند مي شود كه به صورت غير منطقي و به مانند فيلم فارسي هاي قديمي بيان شده است. فهميزي بيان كرد:همچنين پسري كه رتبه يك دانشگاه است به قدري خنگ و كم هوش بوده كه متوجه دسيسه همكاران خود در آزمايشگاه نمي شود و سادگي و كم حواسي اين افراد جنبه كليشه اي دارد.

                 

فهميزي اظهار داشت:سه كاراكتر كه نقش بت من هاي قصه را دارند؛خيلي شبيه كارتون بوده و به دور از واقعيت است و قابل باور نيست كه سه جوان به صرف حسادت و رقابت حرفه اي با جان يك عده افراد بازي مي‌كنند و هيچ برخوردي با آنان صورت نمي‌گيرد.
                


وي عنوان كرد:ميزانس هاي اين فيلم تئاتري بوده و تحت تاثير آن بهرام بيضايي و فاقد جذابيت سينمايي است و هنگامي كه تماشاگر وارد سالن سينما مي شود،اين فيلم توانايي جذب مخاطب را با دكوپاژ و ميزانس هاي تئاتري ندارد و اين نقطه منفي در كارنامه حميد امجد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *