چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

ضریح مطهر امام رضا(ع) غبارروبي شد

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 228464
آيین معنوی و باشكوه غبارروبی ضریح مطهر هشتمين امام همام حضرت ثامن‌الحجج(ع) با حضور آيت‌الله واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت عظماي آستان قدس رضوي برگزار شد.

 

به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، در اين آيین ملكوتي و سرشار از معنويت كه روز چهارشنبه 24 خرداد برگزار شد، حضرات آيات سيداحمد علم‌الهدي امام جمعه مشهد، رسولي محلاتي، مرتضوي و موسوي خلخالي و حجت الاسلام والمسلمين علي واعظ طبسي و جمعي از مسؤولان كشوري، استاني و آستان قدس رضوي، اساتيد و فضلاي حوزه علميه، خانواده معظم شهدا و خدام بارگاه منور رضوي نيز حضور داشتند.

در آيين پرفيض و روحاني غبارروبي مضجع منور حضرت رضا(ع)، آواي روح‌بخش كلام وحي و مداحي ذاكران اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع)، فضاي حرم مطهر رضوي را عطرآگين كرده بود و حاضران با چشماني اشك‌بار با مولاي خويش نجوا مي‌كردند.

در ابتداي مراسم حضرت آيت‌الله واعظ طبسي و حضرات آيات و حجت‌الاسلام والمسلمين علي واعظ طبسي با ورود به داخل ضريح مطهر، ضمن جمع‌آوري نذورات شيفتگان و ارادتمندان امام رضا(ع) و تعويض روپوش مضجع شريف، داخل ضريح مطهر را غبارروبي و با گلاب ناب شستشو دادند.

مراسم غبار روبي پس از گذشت حدود 2 ساعت به پايان رسيد و در پايان، توسط توليت آستان قدس رضوي به هر يك از شركت‌كنندگان در مراسم، بسته‌هاي غبار متبرك اهدا شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *