جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سالگرد انتخابات 88؛

مديريت داهيانه رهبرانقلاب بساط فتنه88 را برچيد/ لزوم برخورد بافتنه‌گران

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 227900
كارشناسان و چهره هاي سياسي- فرهنگي با واكاوي ابعاد فتنه 88، مديريت مقام معظم رهبري و بصيرت مردم ولايتمدار را مهم ترين عوامل عبور از فتنه دانستند.
مديريت داهيانه رهبرانقلاب بساط فتنه88 را برچيد/ لزوم برخورد بافتنه‌گران
به گزارش جهان، در همين زمينه، آيت الله سيداحمد علم الهدي، عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جريان فتنه 88 و طرح اين سؤال كه براي ما مهم اين است كه در فتنه 88 چه عاملي باعث شد آن فتنه با همه قدرت و پشتوانه اي مثل استكبار نتواند به ما ضربه بزند، يادآور شد: اين عامل و خصوصيت كه بايد آن را لحاظ كرده و در نظر گرفت چيزي جز وجود مقام معظم رهبري و رهنمودهاي ايشان نيست.

آيت الله علم الهدي ادامه داد: اگر مسئله مقام معظم رهبري را از تمام مسائل آن زمان مثل توجه، عشق، علاقه و گرايش مردم به انقلاب و نظام و تنفر از استكبار منها كنيم هيچ كدام از اين موارد حتي در كنار هم نمي توانستند مشكل فتنه را حل كنند و در واقع فتنه 88 تنها با مديريت داهيانه مقام معظم رهبري برطرف شد.

امام جمعه مشهد مقدس با تأكيد بر اينكه بايد اين جهت و خصوصيت را هميشه حفظ كنيم، افزود: مردم بايد خود را به رهنمودهاي مقام معظم رهبري بسپارند و در اين راستا گرايش داشته و از آن پشتيباني كنند تا فتنه هايي كه در رهگذر ماست نتواند بر ما اثر بگذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه مردم ادعاي اصلاح طلبي را در كشور كاملاً شناسايي كرده اند و عوامل آن را مي شناسند، افزود: مدعيان اصلاحات با هر خيزي كه بخواهند در عرصه سياست كشور حضور داشته باشند با توجه به اينكه از نظر مردم شناخته شده هستند بيداري مردم جوابگوي هر نوع حركت آنها خواهد بود.

عبور فتنه گران از خطوط قرمز


به گزارش فارس كاظم انبارلويي نيز با تأكيد بر اينكه ملت ايران با بصيرت و هوشياري از سد نبرد نرم دشمن عبور كرده و وابستگان به بيگانه ها را رسوا كردند، افزود: ايران پس از فتنه سال 88 يك ايران نيرومند و قوي است كه از پس يك آزمون سخت پيروز بيرون آمده است.

مسئول سياسي حزب مؤتلفه ادامه داد: منطق فتنه گران اين بود كه ديگي كه براي ما نجوشد نخواهيم گذاشت براي هيچ كس ديگري هم بجوشد؛ آنها با ناديده گرفتن خطوط قرمز امنيت ملي خدمت بزرگي به دشمن كردند. البته مردم هم پاداش خيانت آنها را دادند، اين جماعت همان كساني بودند كه بعدها خواص بي بصيرت نام گرفته و مردم ما در قيام تاريخي 9 دي مرزبندي خود را با خواص بي بصيرت با نام و آدرس مشخص اعلام كردند.

وي افزود: نقش مردم در صيانت از انقلاب از ابتدا تاكنون يك نقش بي نظير و بي بديل بوده است. تاريخ معاصر نشان داده است بصيرت مردم ما حتي از بصيرت مردم صدر اسلام بيشتر است. آنها قدر رهبري انقلاب و رهبران حقيقي به ويژه مراجع را مي دانند و در پيروي از ولايت فقيه اندكي درنگ نخواهند كرد.

انبارلويي با بيان اينكه مردم در قيام تاريخي 9 دي آنچنان درسي به آمريكا و رژيم صهيونيستي دادند كه ديگر خيال راه اندازي انقلاب هاي نارنجي را در سر نپرورانند، يادآور شد: انتخابات مجلس نهم نشان داد مردم از فتنه گران عبور كرده اند و ديگر اجازه نقش آفريني به آنها را در صحنه سياسي كشور نمي دهند.

لزوم برخورد قاطع با فتنه گران


حجت الاسلام كميل باقرزاده به انتظار مردم براي برخورد قاطع و محاكمه عادلانه سران فتنه در دستگاه قضايي اشاره و خاطرنشان كرد: فتنه گران پيروزي درخشان و برگ برنده جمهوري اسلامي را به تلخي تبديل كرده و چنين فرصت عظيمي را به تهديد مبدل كردند.

باقرزاده در عين حال گفت: مديريت قاطع، هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبري و همچنين پشتيباني مردم از ولايت فقيه اين فتنه و تهديد را با حماسه 9 دي به برگ برنده اي براي نظام تبديل كرد.

به گزارش کیهان، اين كارشناس مسائل سياسي با تأكيد بر اينكه ما نبايد سوءاستفاده دشمن از اين اقدام فتنه گران را فراموش كنيم به نقش خواص بي بصيرت اشاره و تصريح كرد: برخي از افراد كه به ساكتين فتنه و خواص بي بصيرت مشهور شدند با سكوت خود و عدم موضع گيري به موقع به جريان فتنه كمك كردند در حالي كه رهبر معظم انقلاب خواسته بودند كه همه موضع گيري شفاف و روشني داشته باشند.

مردم ساكتين را نمي بخشند


مجتبي رحماندوست نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز با تأكيد بر اينكه اقدامات فتنه گران شيريني انتخابات پرشكوه 88 را به همه تلخ كرد، افزود: آنها جمهوري اسلامي را متهم به تقلب كرده و نسبت به هر چيز؛ ساز مخالف زدند.

وي در عين حال ادامه داد: البته پس از تشكيل دولت اصولگرا حركت جريان انحرافي به فتنه كمك كرد و اين جريان بر تلخي هاي فتنه افزود.

رحماندوست با اشاره به نقش خواص در فتنه 88، تصريح كرد: مقام معظم رهبري در خطبه هاي 29 خرداد 88 سنگ تمام گذاشتند و شرايط را كاملاً تبيين كردند از اين رو مردم منتظر بودند خواصي كه سابقه طولاني در انقلاب داشتند براي رفع مشكل فتنه اقدام كنند اما آنها با سكوت خود فتنه را تقويت كردند و اين گناه بزرگي است كه بعيد به نظر مي رسد ملت ايران آنها را ببخشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *