دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واکنش بشار اسد به جنایت الحوله

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 226623
رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه او رئیس جمهور همه کسانی است که زیر سقف قانون هستند، تاکید کرد که در کشتار الحوله ارتش را متهم کردند در حالی که حتی حیوانات وحشی هم این کشتار را مرتکب نمی‌شوند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، بشار اسد در ادامه سخنان امروز خود در جمع نمایندگان جدید پارلمان سوریه به تبلیغات برخی اشاره کرد که می‌گویند برخی از مردم خاکستری هستند و گفت: تاوانی که ما داده‌ایم خیلی سنگین است ولی درس‌هایی که ما یاد گرفتیم گرانبهاتر است. ما به ملی‌گرا می‌گویم ملی و به کسی که میهنی نیست می‌گوییم غیرملی‌گرا و از این پس دیگر خاکستری نداریم. زمانیکه احزاب داخلی دچار اختلاف باشند ممکن است بگوییم که من خاکستری هستم اما زمانیکه اختلاف بین وطن و خارج از وطن باشد، من تاکید می‌کنم که وطنی و ملی هستیم.

اسد تاکید کرد: در این چارجوب باید اعلام کنم که رئیس جمهور برای همه ملت نیست بلکه رئیس جمهور برای همه کسانی هستند که زیر سقف قانون اساسی و در قالب قانون قرار گرفته‌اند.

اسد گفت: به کسی که به دنبال رئیس جمهوری می‌گردد که رنگ و طعم و بو نداشته باشد آنهم در کشورش که رنگارنگ است و تاریخی دیرینه دارد، می‌گویم که رنگ من رنگ مردم با همه اقشار و طیف‌های مقاومتش است.

حتی وحوش هم وحشیگری الحوله را مرتکب نمی‌شوند

رئیس جمهوری سوریه در ادامه به کشتار الحوله و اتهامی که به ارتش سوریه زده می‌شود اشاره کرد و گفت: ابتدا ارتش را متهم کردند ولی طولی نکشید که از این اتهام عقب نشستند و گفتند شبه نظامیان طرفدار نظام این کار را کردند، این اسمی است که آنان می‌گویند. در حالی که متهم کردن ارتش یعنی متهم کردن تک تک مردم سوریه.

این کاری که آنان در کشتار الحوله کردند، حتی وحشی‌ها هم مرتکب نمی‌شوند.

اسد این سوال را مطرح کرد که چه کسی از این کشتار سود می‌برد و آیا دولت سوریه این کار را قبل از سفر کوفی عنان انجام داد که فشار بین‌المللی را از طریق شورای امنیت که بیشترشان علیه سوریه هستند، افزایش بدهد؟ بدیهی است که خیر.

کشتار الحوله و تلاش برای ایجاد اختلاف مذهبی کارت آخرشان علیه سوریه است

اسد با بیان اینکه این شرایط سوریه را از عزم خود برای پیشرفت منصرف نمی‌کند، و تروریسم نمی‌تواند اراده ملت سوریه را بشکند تاکید کرد که اقدامات علیه سوریه چند مرحله داشت.

اسد گفت: آنان شکست خورده‌اند. زمانی به ارتش و نیروها حمله کردند و شکست خوردند. پس از آن روی به بمب‌گذاری و انفجارهای خونین آوردند اما اراده مردم را نتوانستند سست کنند و باز هم شکست خوردند و اکنون روی به ایجاد درگیری مذهبی آورده‌اند.

اسد تاکید کرد: این کارت آخرشان است. که نشان دهنده شکست آنان است. اولین نشانه ملت‌های متمدن این است که متحد هستند. امروز باید در یک صف با وطن بایستیم. تکیه صرف بر دولت کافی نیست و هم هم‌وطنی باید به دفاع از وطن خود توجه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *