پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۲
قتل عام مردم سوريه ماموريت جديد آمريكا به القاعده؛

افشاگری درباره نقشه جدید غرب برای سوریه +فیلم

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 225950
نشريه فارين پاليسي فاش كرد قتل عام مردم سوريه ماموريت جديد آمريكا به تروريست هاي القاعده است.
افشاگری درباره نقشه جدید غرب برای سوریه +فیلم
به گزارش جهان، اين نشريه آمريكايي درباره حملات تروريستي اخير در سوريه كه به كشته و مجروح شدن بيش از 110 نفر از جمله 32كودك منجر شد، نوشت: القاعده به ابزاري حقيقي در دستان آمريكا براي مقابله با نظام بشار اسد تبديل شده است.

فارين پاليسي افزود، هدف اصلي حملات تروريستي در سوريه توسط گروه القاعده اين است كه به نظر برسد روند خشونت در سوريه رو به افزايش است و نظام سوريه مرتكب اقدامات فاجعه آميز مي شود.
رسانه هاي سوريه نيز اعلام كردند كه شيوه ها و اهداف گزينش شده در حملات تروريستي در سراسر كشور نشان مي دهد كه تروريست هاي القاعده عامل آنها هستند.

تروريسم به رهبري القاعده در سوريه، از سوي واشنگتن و برخي كشورهاي عربي حمايت مالي مي شود.

يكي از روزنامه هاي سوريه در اين باره نوشت، واشنگتن تاريخي مملو از حمايت از تروريسم دارد و اين در سوريه در حال تكرار است و برخي كشورهاي عربي و غربي هم سرمايه لازم را براي اين تروريست ها فراهم مي آورند.

هشام جابر رئيس مركز تحقيقاتي شرق نيز در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، آمريكا با حمايت آموزشي، اطلاعاتي و تسليحاتي گروه القاعده در حوادث تروريستي سوريه نقش دارد.
وي افزود، القاعده از خطرناك ترين گروه هاي تروريستي است كه با حمايت آمريكا در سوريه فعال شده است.

اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه يكي از افسران ارتش آزاد سوريه كه از گروه هاي مخالف حكومت بشار اسد است تاييد كرد كه جنگجويان القاعده در حوادث تروريستي اخير در سوريه نقش دارند.

وي افزود، القاعده به نيروهاي مخالف دولت سوريه پيشنهاد كمك مالي و تسليحاتي كرده است.
نشريه «گلوبال ريسرچ» نيز طي گزارشي به قلم «مايكل چوسودوفسكي» استاد برجسته كانادايي از حضور گسترده سرويس هاي اطلاعاتي غرب به خصوص آمريكا در سوريه و راه اندازي قتل عام در اين كشور خبر داد.

براساس گزارش کیهان، نيروهاي ناتو و آمريكا با استفاده از مدل «جوخه هاي مرگ در السالوادور» در تلاش است حكومت بشار اسد را ساقط كند.

در بخشي از اين گزارش آمده: «مدل السالوادور يك مدل تروريستي است كه طي آن جوخه هاي مرگ مورد حمايت آمريكا اقدام به قتل عام گسترده غيرنظاميان مي كنند و آن را انجام شده از سوي حكام رژيمي معرفي مي كنند كه به دنبال ساقط كردن آن هستند.»

گفتني است، ايالات متحده آمريكا در دهه 80 در كشور السالوادور با اين مدل بيش از 75 هزار نفر از غيرنظاميان را قتل عام كرد.
خبر ديگر اينكه در راستاي همگامي با سياست هاي ضد سوري غرب استراليا، فرانسه ، انگليس،كانادا، اسپانيا و ايتاليا سفراي سوريه را از كشورشان اخراج كردند.

مذاكرات فشرده در دمشق

فرستاده سازمان ملل به سوريه از همكاري بشار اسد درئيس جمهور سوريه براي تسهيل در اجراي طرح شش ماده اي خود قدرداني كرد.

به گزارش خبرگزاري ها، كوفي عنان كه براي سفري دو روزه وارد سوريه شده است روز گذشته با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار و بر ضرورت همكاري و هماهنگي با رهبري اين كشور تأكيد كرد.
عنان در اين ديدار از همكاري سوريه براي اجراي طرح خود قدرداني و هدف از اين طرح را برقراري امنيت و ثبات عنوان كرد. فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه از تسهيلات ارائه شده توسط دولت اين كشور براي ورود ناظران بين المللي، فعالان در عرصه كمك رساني به آسيب ديدگان و خبرنگاران قدرداني كرد.

به گزارش دام پرس، بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه نيز در اين ديدار به كوفي عنان گفت طرح او در صورتي به موفقيت نائل خواهد شد كه اقدامات تروريستي و حمايت هاي برخي كشورهاي خارجي از تروريست ها متوقف و قاچاق سلاح به كشورش متوقف شود.

وي افزود گروه هاي تروريستي مسلح، اقدامات تروريستي خود را در دوره اخير به شكلي كاملا چشمگير افزايش داده اند و ربايش مردم و دزدي و تجاوز به تاسيسات عمومي و خصوصي بخصوص آتش زدن آنها نيز افزايش يافته است .
در اين ديدار وليد المعلم وزير خارجه، فيصل مقداد معاون وي، بثينه شعبان مشاور سياسي بشار اسد و جهاد المقدسي سخنگوي وزارت خارجه حضور داشتند .

طرح شش ماده اي عنان شامل عقب نشيني نيروها و ادوات سنگين نظامي از مراكز شهرها و برقراري آتش بس، مذاكرات سياسي، ارسال كمك هاي بشردوستانه، آزادي زندانيان، آزادي عمل گروه ها و اجازه فعاليت رسانه هاي مختلف در داخل سوريه است.

يكي از اهداف اصلي اين سفر پيگيري اجراي اين طرح است. كوفي عنان همچنين با وليدالمعلم وزير خارجه سوريه ديدار و گفت وگو كرد.

در اين ديدار وزير خارجه سوريه گزارشي از اقدامات خشونت آميز مخالفان و گام هاي برداشته در زمينه اصلاحات به كوفي عنان ارائه داد و تأكيد كرد: دمشق علاقه مند به رفع همه موانع از تيم ناظران سازمان ملل است.

عنان ادامه دهد

المعلم از كوفي عنان خواست تلاشهاي خود را براي رايزني با مخالفان و حاميان مالي و تسليحاتي آنها افزايش دهد و از آنها بخواهد ارسال سلاح و پول به تروريست ها را متوقف كنند.

از سوي ديگر عنان ضمن تأكيد بر حمايت جامعه جهاني از طرح وي از همكاري نظام سوريه در كمك به اجراي اين طرح تمجيد كرد.

وي با اشاره به تشكيل كميته حقيقت ياب درباره كشتار منطقه الحوله آنرا نشانه جديت رهبران سوريه در برقراري امنيت و ثبات در اين كشور دانست.

اين در حالي است كه سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در يك مصاحبه مطبوعاتي با همتاي پرويي خود تأكيد كرد كه كشورهاي ديگر بايد در قبال حوادث سوريه مسئوليت پذيرتر باشند و براي حل بحران اين كشور تلاش كنند.

وي ضمن اعلام مخالفت مسكو براي دخالت بيگانگان در امور داخلي سوريه گفت، دخالت كشورهاي ديگر در سوريه اوضاع را پيچيده تر مي كند و به نفع مردم اين كشور نيست.

فشار به روسیه

اظهارات لاوروف در شرايطي عنوان مي شود كه كشورهاي غربي در هفته اخير بر شدت فشارهاي خود بر مسكو به منظور قطع حمايت خود از حكومت بشار اسد افزوده اند. در همين رابطه وزير خارجه انگليس از روسيه خواست تا فشار بيشتري بر نظام سوريه وارد كند و در صورت بي نتيجه ماندن پيشنهادهاي ارائه شده، تدابير ديگري را مد نظر قرار دهند. ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا نيز خواستار افزايش فشارهاي ديپلماتيك بر بشار اسد شد و هشدار داد كه ارتش آمريكا آماده است در صورت لزوم به سوريه حمله كند. وي افزود، به دنبال محكوميت كشتار الحوله از سوي شوراي امنيت سازمان ملل بايد فشارهاي ديپلماتيك بر دمشق افزايش يابد.

اين ژنرال در حالي هشدار حمله نظامي به سوريه را مي دهد كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با فشارهاي فزاينده اي از سوي مخالفان جمهوري خواه خود مواجه است.

به گزارش ايسنا ميت رامني، كانديداي جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا اوباما را به عملكرد ضعيف در قبال سوريه متهم كرد.

وي اظهار داشت: واشنگتن بايد گروه هاي مخالف در سوريه را مسلح كند.
رامني خاطرنشان كرد: پس از يك سال و نيم كشتار در سوريه هنوز آمريكا تصميمي براي پايان بخشيدن به رژيم بشار اسد اتخاذ نكرده است.

از سوي ديگر كاخ رياست جمهوري فرانسه با صدور بيانيه اي از توافق رئيس جمهور فرانسه و نخست وزير انگليس براي افزايش فشار بر دولت دمشق و برگزاري قريب الوقوع كنفرانس دوستان سوريه در پاريس خبر دادند.

منابع نزديك به كاخ اليزه اعلام كردند كه در ديدار فرانسوا اولاند و ديويد كامرون طرفين توافق كردند كه با اتخاذ اقدامات مشترك فشار خود را بر بشار اسد افزايش دهند چرا كه ادامه كشتارها در سوريه تهديدي براي امنيت منطقه محسوب مي شود.

ادعاهاي فرانسه و انگليس عليه دولت دمشق در حالي مطرح مي شود كه اين دو بدون اشاره به نقش تروريست هاي سوريه در فاجعه كشتار الحوله دولت سوريه را مقصر اين جنايت معرفي مي كنند حال آنكه كشتار فجيع صورت گرفته در اين منطقه از جمله اقدامات گروه هاي مسلحي است كه به جديدترين ابزار ارتباطي مجهزند و آمريكا با افتخار آن را تجهيزات غيرمرگبار مي خواند و در اختيار تروريست ها قرار مي دهد.

عربستان سعودي نيز علاوه بر به كار گرفتن همه تلاش هاي ديپلماتيك خود براي فراهم آوردن زمينه دخالت خارجي در سوريه به طور آشكار از كمك مالي و تسليحاتي به مخالفان سوريه خبر مي دهد.

مسئولان سعودي از مبلغان سرشناس و علماي وهابي درخواست كرده اند كه براي مخالفان سوري كمك هاي مالي جمع آوري كنند. چند مبلغ سرشناس سعودي نيز در پايگاه اجتماعي توييتر اعلام كرده اند به كسي كه بشار اسد را بكشد نيم ميليون دلار پاداش مي دهد.

همچنين يكي از مخالفان دولت سوريه اعلام كرد هدف آمريكا از سقوط نظام بشاراسد دسترسي به سلاح هاي شيميايي و زرادخانه تسليحاتي سوريه است.

افشای ابعاد جدید کشتار تروریستی الحوله سوریه؛ «کودکان دست‌بسته»

در همین حال فارس گزارش داد، برخی منابع سوری مانند اخبار دمشق تصاویری جدید از جنایت فجیع «الحوله» را در اینترنت منتشر کرد که صرف نظر از اینکه قلب هر انسانی را به درد می‌آورد به وضوح ادعای مخالفان مسلح و به تبع آن دولت‌های اروپایی و دولت آمریکا را رد می‌کند.

مخالفان مسلح سوریه ادعا کردند که روز جمعه گذشته (25 می) ارتش سوریه به منطقه الحوله حمله توپخانه‌ای کرد و آن را بمباران کرد.

مخالفان ادعا کردند که در این حمله حدود 90 نفر کشته شدند و تعداد چشمگیری از آنان کودکان بودند که بر اثر این حمله کشته شدند.

در توضیحات ابتدای این تصاویر آمده است که:

«در تاریخ 25 می 2012 عناصر [گروهک] ارتش آزاد سوریه کشتار هولناکی علیه کودکان منطقه الحوله انجام دادند به این صورت که آنان را ربودند و دست بستند و کشتند سپس به ارتش سوریه اتهام زدند که این کشتار کار اوست و همه این کارها را کردند تا از آن در شبکه‌هایی مانند العربیه و الجزیره بهره‌برداری رسانه‌ای انجام بدهند و در نهایت در آستانه نشست شورای امنیت از آن بهره‌برداری کنند تا قطعنامه‌ای علیه سوریه صادر شود».

اینجا
کودکان دست‌بسته‌ای که ادعا می‌شود در بمبارن کشته شده‌اند!


در ادامه در زیرنوس آمده است که دستان کودکان بسته است و این نشان می‌دهد که [افراد مسلح] آنان را قبلا ربوده‌اند.

پیش از این نیز برخی منابع در سوریه تاکید کرده بودند که کودکان قربانی شده در الحوله، بچه‌هایی هستند که از چندین منطقه ربوده و به این منطقه انتقال داده شده بودند.

در ادامه توضیحات این سوال مطرح شده است که اگر این کودکان در حمله خمپاره‌ای ارتش سوریه کشته شده‌اند [جدای از اینکه سوریه کاملا وجود هرگونه تانک یا حمله خمپاره‌ای را تکذیب کرد] چرا دستانشان بسته است و هیچ اثری از این حمله بر روی لباسشان یا بدنشان نیست [و چرا با تک گلوله کشته شده‌اند؟].

در پایان این تصاویر از دولت سوریه خواسته شده است تا با مشت آهنین و بدون هیچ رحمی، پاسخ تروریست‌های مسلح را بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در هر صورت مسولیت جان و مال مردم هر کشوری بر عهده دولت یا حکومت آن کشور است و سوریه هم مستثنی نیست آقای اسد باید پاسخی برای این خونهای ریخته شده داشته باشد روز قیامتی در کاراست
Germany
بله حکومت ها باید پاسخگو باشن ولی بر عقلا و منصفین پوشیده نیست که پاسخ این ترور ها رو باید در کجا جستجو کرد. امروز امت اسلامی در هر قسمتی از دنیا از دست تروریست های دست پرورده آمریکا در امان نیستن