يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نظر رییس‌جمهورلبنان درموردفتوای رهبرانقلاب

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 225650
رییس جمهوری لبنان با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرمت استفاده از بمب اتمی، اظهار داشت: اكنون كه در بالاترین سطح كشور، چنین فتوایی صادر شده، ضرورت دارد كه كشورهای غربی اساس تعامل خود با ایران را برمبنای فتوای مذكور قرار داده و از وارد نمودن اتهامات بی اساس به این كشور پرهیز كند
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان امروز (دوشنبه) در ملاقات با 'میشل سلیمان'، پیام كتبی 'محمود احمدی نژاد' رئیس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت عید مقاومت و آزادی و سالروز آزاد سازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی را تقدیم و در خصوص تحولات منطقه با وی گفت و گو كرد.

رئیس جمهوری لبنان ضمن تشكر و ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، بر آمادگی كشورش جهت پیگیری و اجرای توافقنامه های امضا شده میان دو كشور تاكید كرد.

رئیس جمهوری لبنان به موضوع دعوت به عمل آمده جهت انجام گفت و گوهای ملی در لبنان اشاره نمود و اظهار داشت: در این گفت و گوها به سه موضوع سلاح مقاومت در راستای استراتژی دفاعی لبنان در حمایت از ارتش برای مقابله با اشغالگری اسرائیل،

اجرای توافقات گذشته در خصوص سلاح های فلسطینی های موجود در لبنان و سلاح های موجود در دست مردم و برخی گروه های لبنانی پرداخته خواهد شد.

غضنفر ركن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهوری به لبنان و تشكیل كمیسیون مشترك و كمیته عالی همكاری های دو كشور، مراتب تقدیر و تشكر محمد رضا رحیمی از حسن استقبال و میزبانی دولت لبنان را ابلاغ و ابراز امیدواری كرد كه با اجرای توافقات صورت گرفته گام مهمی در راستای ارتقای روابط دو كشور برداشته شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن محكوم نمودن حادثه گروگانگیری تعدادی از لبنانی ها توسط گروه های مسلح در خاك سوریه، به موضوع ربوده شدن سه تن از رانندگان كامیون های ایرانی توسط همین گروه ها اشاره نمود و اظهار داشت: این گونه اقدامات در تضاد با ادعاهای آنان و حامیان خارجی آنها در خصوص حمایت از حقوق بشر و دموكراسی است.

خاطر نشان می سازد كه ركن آبادی پیام دكتر احمدی نژاد به دبیركل حزب الله به همین مناسبت را قبلا تسلیم سید حسن نصرالله كرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *