يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

كاندید احمق است! ماكاندیدا هستیم

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 225647
یكی از منتخبان مجلس نهم در واكنش به بیان مكرر كلمه'كاندید' به منتخبان مجلس نهم گفت كه بنده یك تذكر ادبی دارم؛ كاندید به معنای احمق است دوستان نباید ما را كاندید خطاب كنند ما كاندیدا هستیم.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دومین جلسه علنی مجلس نهم ساعت 8:43 دقیقه به ریاست علیرضا مرندی رییس سنی این دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

**'علیرضا مرندی' رییس سنی مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی اعلام كرد كه سیستم الكترونیكی مجلس قطع است و منتخبان باید آرا خود را در گلدان ها بریزند.

**نخستین تذكر مجلس نهم توسط الیاس نادران منتخب مردم تهران در صحن علنی مجلس ارائه شد.

**تذكرات بسیار زیاد منتخبان مجلس نهم از ابتدای جلسه علنی امروز باعث شد كه قاضی پور منتخب مردم ارومیه خطاب به مرندی بگوید: اینجا پادگان نیست! خانه ملت است به تذكرات غیر مربوط جواب ندهید.

**علیرضا مرندی در واكنش به تذكرات بسیاری از منتخبان گفت: هیات سنی با گروه حرفه ای كه به جایگاه هیات رییسه می آیند فرق دارد؛ ما را اذیت نكنید اینقدر تذكر ندهید.

** مرندی در پاسخ به یكی دیگر از تذكرات منتخبان ملت گفت: بنده مدیر یك بار مصرف بیشتر نیستم!

**در هنگام رای گیری برای نواب هیات رییسه موقت مجلس نهم زمانی كه علیرضا مرندی اسامی مصباحی مقدم؛ ابوترابی فرد؛ باهنر و سالك را به عنوان نامزدها انتخاب كرد نام فردی به نام دبیری را برد كه پس از آن یكی از اعضای هیات رییسه سنی گفت: آقای دبیری نداریم بلكه ما گفتیم عده ای دیگر برای دبیری نامزد شده اند!

**مرندی در تذكرات بسیاری خطاب به منتخبانی كه اثر انگشت خود را به ثبت نرسانده بودند از آنان می خواستند كه اثر انگشتشان را به ثبت برسانند.

**علیرضا مرندی رییس هیات سنی مجلس در بسیاری از موارد، نام افرادی كه تذكر می دادند را نمی شناخت از آنان به نام آقای جنابعالی نام می برد!

**در یكی از تذكرات یكی از منتخبان مجلس نهم خطاب به هیات رییسه سنی مجلس گفت: بنده یك تذكر ادبی دارم؛ كاندید به معنای احمق است دوستان نباید ما را كاندید خطاب كنند ما كاندیدا هستیم.

**زمانی كه اعضای هیات رییسه موقت مجلس نهم مراسم تحلیف خود را به جا می آوردند مرندی خطاب به این اعضا گفت: گروه كر خوبی نیستید ولی هیات رییسه خوبی هستید!

** یكی از منتخبان كه برای نخستین بار در صحن تذكر می داد به جای این كه نشسته تذكر خود را بیان كند از جای برخاست و ایستاده تذكر داد.

** یكی از منتخبانی كه سن كمی داشت هنگامی كه به عنوان سخنگوی یكی از شعبات در پشت تریبون قرار گرفت؛ لاریجانی خطاب به وی گفت: شما با این صدا مراقب باشید ما سكته نكنیم.

**امروز اولین بیانیه مجلس نهم در خصوص محكومیت كشتار مردم بی دفاع سوریه توسط تروریست ها كه از سوی محمد كوثری منتخب مردم تهران جمع آوری شده بود؛ توسط محمد حسن نژاد جوان ترین منتخب مجلس نهم در صحن علنی قرائت شد.

**هنگامی كه گروسی نماینده شهریار برای قرائت اسامی شعبه مورد نظر خود پشت تریبون قرار گرفت نام خود را جناب گروسی بیان كرد كه لاریجانی خطاب به وی گفت: یك حجت الاسلام و المسلمین هم به آن اضافه می كردید!

**لاریجانی در پایان سخنرانی خود از مرندی تشكر و قدردانی كرد و گفت: با بیانات شیرین آقای مرندی ما احساس خستگی نكردیم.

لاریجانی همچنین افزود: گذشته ها را فراموش كنیم و سعی كنیم با نزدیك تر شدن دل ها بتوانیم از فكر های دیگران جهت رفاقت و دوستی در صحن علنی مجلس استفاده كنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *