جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اثری از عکاس ضدانقلاب روی دیوار رفت

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 225104
نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته و پیشکسوت از روز پنجم خرداد به مدت یک هفته در گالری هما به نمایش در آمده است که در این میان اثری نیز از شیرین نشاط؛ عکاس ضدانقلاب قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این نمایشگاه آثار دیده نشده از ۱۰ هنرمند پیشکسوت در هنرهای تجسمی به‌خصوص نقاشی و مجسمه درمعرض نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه ۱۰ هنرمند پیشکسوت و برجسته ایران که شامل بهمن محصص، حسین زنده‌رودی، شیرین نشاط، آیدین آغداشلو، اردشیر محصص، محمد احصایی، بهمن جلالی، فرشید مثقالی، مرتضی ممیز و پرویز تناولی است، از روز جمعه هفته آینده (۵ خرداد ۱۳۹۱) در گالری هما افتتاح و تا ۱۳ خردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

در این میان نمایش اثری از شیرین نشاط؛ هنرمندی که با کوچ خود از ایران در میان گروه‌های ضدانقلاب جای پایی باز کرده است، در نوع خود جای سوال دارد.

نشاط در ۶ فروردین ۱۳۳۶ در قزوین زاده شد. در سال ۱۳۵۳ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در دانشگاه کالیفرنیای برکلی به تحصیل هنر پرداخت. او در طول دهه ۸۰ میلادی مدیر شرکت نمایشگاه هنر و معماری نیویورک بود. در این دوره او راه برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند Werchitecture، عکس‌های ساختمان‌های آسیب‌دیده در سارایوو یا Queer Space به تحلیل نقش جنسیت در تعیین فضاها و برعکس معناهای فضای فیزیکی پرداخت، موضوعی که به همهٔ فیلم‌های او راه یافت.

او در سال در ۱۹۹۰ که برای نخستین بار به ایران بازگشت، تصمیم گرفت به ثبت دریافت‌هایش از این تغییرات، به‌ویژه دربارهٔ وضع زنان بپردازد. او رشته‌عکس‌های زنان الله (women of allah) را به این علت تهیه کرد.

این در حالی است که اداره کل امور تجسمی ارشاد این ادعا را دارد که بر تمام نمایشگاه‌های سطح شهر و گالری‌ها نظارت می‌کند.

آثار این نمایشگاه توسط فواد شریفی جمع‌آوری و باعنوان "طمع" درمعرض دید علاقمندان به هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی ایران قرار گرفته است.

این نمایشگاه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ هر روز برپاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *