پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

درخواست دادستان برای اعدام بن علي

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 224787
دادستان دادگاه بدوي نظامي تونس خواهان صدور حكم اعدام زين العابدين بن علي به دليل دست داشتن در قتل عمد معترضان طي انقلاب تونس و ديگر اتهامات وي شد.
به گزارش جهان، ايسنا به نقل از سايت اينترنتي شبكه الجزيرة نوشت، يك منبع قضايي نظامي در تونس بيان كرد كه دادستان كل دادگاه بدوي نظامي اين كشور خواهان صدور حكم اعدام زين العابدين بن علي، رئيس جمهوري بركنار شده تونس شده است.

بن علي به صورت "غيابي به اتهام قتل عمد معترضاني كه خواستار بركناري وي طي انقلاب تونس در مركز و غرب كشور بودند" محاكمه مي‌شود.

دادستان كل اين دادگاه تونس همچنين در خصوص 22 تن از معاونان بلند پايه بن علي كه متهم به دست داشتن در كشتار حداقل 22 تن در منطقه تالة و القصرين بودند خواستار اشد مجازات شد.

بن علي به صورت غيابي به دليل رانت‌خواري و در اختيار داشتن اسلحه و مواد مخدر به حبس محكوم شد. درخواست مبني بر اعلام بن علي زماني صادر شد كه نورالدين البحيري، وزير دادگستري تونس، اظهار كرده بود كه حضور بن علي در عربستان خطري براي اين كشور محسوب مي‌شود به ويژه آنكه بن علي هم‌چنان از تبعيدگاه خود در عربستان با شبكه‌‌هاي قاچاق در ارتباط بوده و از آنان كمك مي‌‌گيرد.

نورالدين البحيري، هم چنين از مسئولان عربستان خواست تا بن علي را به تونس تحويل دهند چرا كه تحويل بن علي به تونس هيچ ضرري را براي عربستان به دنبال نخواهد داشت بلكه حضور وي در عربستان خطري براي رياض محسوب مي شود.

اين نكته قابل ذكر است كه حمادي الجبالي، نخست وزير تونس طي چند هفته گذشته در سفر خود به رياض با تعدادي از مسئولان عربستاني و در راس آنان با ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان ديدار كرده و اعلام كرده بود كه بررسي مساله بن علي در چارچوب قوانين تونس صورت خواهد گرفت.تا كنون رياض درخواست تونس را مبني بر تحويل دادن بن علي ناديده گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *