دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

اختصاص مسکن مهر به معتادان پاک شده

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 224543
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تصریح کرد: ما آمار افزایش معتادان را نمی‌خواهیم و باید کاری کنیم که آمار معتادان اضافه نشود.
به گزارش جهان به نقل از فارس دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: کسانی که معتاد بودند و موفق به ترک آن شده‌اند و تا به امروز نتوانستند مسکن خود را تامین کنند، در اولویت‌ مسکن مهر قرار دارند.

آراض ضیایی ظهر امروز در جلسه کمیته فرعی فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این کمیته اظهار داشت: کمیته فرهنگی در سال ۹۰ از جمله کمیته‌هایی بود که کارهای خوبی نسبت به کمیته‌های دیگر انجام داد.

وی افزود: کمیته فرهنگی و پیشگیری، درمان، مقابله، حقوق و توسعه مشارکت‌های مردمی پنج کمیته در حال فعالیت هستند.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تصریح کرد: ما آمار افزایش معتادان را نمی‌خواهیم و باید کاری کنیم که آمار معتادان اضافه نشود.

وی با اشاره به نقش اعتقادهای مذهبی در عدم گرایش مردم به مواد مخدر خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر اعتقادمان نتیجه بگیریم که هیچ احدی نباید به سمت مواد مخدر برود که راه دستیابی به این مهم آموزش مهارت‌های زندگی است.

ضیایی افزود: زمانی موارد مربوط به بیماری ایدز را مخفی می‌کردند ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که همه باید واقعیت را بفهمند چون زمانی که مردم واقعیت را بدانند در آن صورت خودشان در راستای چاره‌اندیشی گام برمی‌دارند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه تاریخ دوم شهریور ماه سال گذشته هیئت دولت تصریح کرد: مقرر شده معتادانی که باید به صورت اجباری به مراکز مراجعه کنند ولی مشکل مالی دارند، این افراد زیر پوشش بیمه قرار بگیرند و اگر معتادی هیچ بیمه‌ای ندارد زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به مشکل اشتغال معتادان پاک شده و ترک کرده اشاره و گفت: پنج درصد سهمیه اشتغال توسط اداره کل کار در اختیار معتادان پاک شده و ترک کرده قرار می‌گیرد.

وی افزود: کسانی که معتاد بودن و ترک کردند و تا به امروز نتوانسته‌اند مسکن خود را تامین کنند، طبق مصوبه دولت از مزایای مسکن مهر بهره‌مند می‌شوند.

ضیایی در ادامه با بیان اینکه امسال برای نخستین بار اعتبارها استانی شده است، گفت: استانداران موظف شده‌اند که از اعتبارهای شاخص‌های فرهنگی اعتبار اختصاص بدهند.

وی از برگزاری همایشی با حضور علما، ائمه جمعه و جماعات استان خبر داد و عنوان کرد: این همایش ۲ هزار نفری در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: تفاهم نامه مهمان شهر سلطانیه نیز نوشته شده و به عنوان مرکز درمان اجباری استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از همه مسئولان عضو شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر خواست تا طی ۱۰ روز آینده برنامه‌های فرهنگی خود را جمع‌بندی و به دستگاه‌های استانی و دبیرخانه این شورا ارسال کنند.

ضیایی اضافه کرد: اگر دستگاهی برنامه خود را به دستگاه‌ استانی ارسال نکند در آن صورت اعتبار از دست آنها خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باسلام ممنون از کسا نی که این تصمیم را گرفته اند واقعا معتاد یک بیمار است و به نظرم بهترین هدیه همین است چون خانواده آنان به اندازه کافی سختی کشیده اند بازم ممنون از این تصمیم و خدا خیرتان بدهد