چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

پورمحمدی همچنان ‘قائم مقام ’ بهمنی است

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 224214
با وجود گذشت ماه‌ها از پرونده فساد عظیم بانکی و البته اظهارات رئیس کل بانک مرکزی همچنان سایت رسمی این بانک، سید حمید پورمحمدی را قائم مقام بانک مرکزی می‌داند.
به گزارش جهان به نقل از آنا، ماه‌ها از وقوع فساد مالی در سیستم بانکی می‌گذرد اما همچنان پس‌لرزه‌های این تخلف عظیم بانکی پابرجاست.

در هفته‌های نخست رونمایی از فساد مالی عظیم سونامی تغییرات مدیریتی در سیستم بانکی آغاز شد؛ مدیرانی آمدند و مدیرانی هم از بانک‌های درگیر در پرونده اختلاس رفتند.

اما در این میان پس لرزه‌ها به بانک مرکزی هم رسید؛ قوه قضائیه در جریان رسیدگی به پرونده فساد بانکی چند ماهی قائم مقام وقت بانک مرکزی را مورد بازجویی قرار داد.

حمید پورمحمدی مدت‌ها در بازداشت قرار داشت و سرانجام به قرار وثیقه از زندان آزاد شد؛ اما با وجود اینکه وی ماه‌ها در زندان بود و عملاً مسئولیتی دیگر در بانک مرکزی نداشت همچنان مسئولان بانک مرکزی و دولت وی را قائم مقام بانک مرکزی می‌دانند.

ماه‌هاست از پرونده فساد بانکی می‌گذرد اما همچنان نام پورمحمدی در فهرست اعضاء هیات عامل بانک مرکزی بعنوان قائم مقام پابرجاست.

این درحالی‌است که همان ابتدا محمود بهمنی به خبرنگاران وعده داد حداکثر تا یک هفته آینده قائم مقام بانک را معرفی خواهم کرد بماند که چند ماه از تاریخ اعلام این وعده بهمنی گذشته است.

اما طی روزهای اخیر در خبرها آمد که محمود بهمنی از درج نام پورمحمدی در سایت رسمی بانک مرکزی بی اطلاع‌است؛ وی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود به زودی نام وی را بر می دارد.

مراجعه به سایت رسمی بانک مرکزی اما حکایت از آن دارد که همچنان نام پورمحمدی در فهرست اعضاء هیات مدیره بانک مرکزی قرار دارد آنهم با سمت قائم مقام بانک مرکزی.

در همین ارتباط یک مقام ارشد بانک مرکزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، اظهار داشت: کما‌فی‌السابق پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی است.

وی درباره اینکه آیا دولت و یا بانک مرکزی عذر آقای پورمحمدی را خواسته‌اند؟ گفت: به وی اعلام نشده که از بانک برود ولی وی بعد از جریان اختلاس به بانک نمی‌آید.

این مقام مسئول بانک مرکزی تصریح کرد: هنوز فردی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی تعیین نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *