سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

پیشنهاد تغییر نام باغ زیبا به نام روزنامه‌نگاران

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 223478
معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد تقاضا کرد تا باغ زیبا مکانی ویژه برای خبرنگاران باشد و به این عنوان تغییر نام دهد.
به گزارش جهان به نقل از شبستان، «محمدجعفر محمدزاده» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در این مراسم طی سخنانی کوتاه با بیان اینکه جشنواره فصلی مطبوعات از ابتدای سال گذشته راه اندازی شده است، گفت: خوشبختانه این جشنواره که به طور فصلی برگزار می‌شود، امروزه در فضای مطبوعاتی کشور نهادینه شده است و امیدواریم که به مسیر خود ادامه دهد.


وی بیان کرد: در جایی که فضای رسانه‌ای نظام سلطه، نمونه‌ها و الگوهای بدلی را به جای فرهنگ و هنر معرفی می‌کنند، تقدیر و تجلیل از سرمایه های داخلی در حوزه فرهنگ و هنر بسیار ضروری است. بنابراین تقدیر از سه پیشکسوت مطبوعات کشور یعنی آقایان امیرحسین فردی، جلال رفیع و حسین قندی به اندازه‌ای مهم بود و ضرورت این کار به اندازه ای احساس می‌شد که باید سال‌های قبل انجام می‌گرفت.


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این سه استاد عرصه رسانه را "فرق" (ابتدای حروف اسامی آنها) مطبوعات ایران خواند و به گوشه‌ای از فعالیت های آنها در دوران مختلف اشاره کرد و گفت: ۳۰ سال فعالیت در رسانه‌ای جلال رفیع و حضور در عرصه اطلاع رسانی را دلیل معرفی این چهره دانست.


محمدزاده، همچنین ۳۰ سال فعالیت مستمر امیرحسین فردی در نشریه کیهان بچه ها و بیش از ۴۰ سال خدمت حسین قندی در مطبوعات کشور را از ویژگی‌های این دو پیشکسوت مطبوعات ایران بیان کرد.


معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در پایان سخنانش، این مراسم را جبران ذره‌ای ناچیز از زحمات این سه استاد دانست و گفت: همه اقشار حوزه‌های فرهنگ و هنر مانند هنرمندان تئاتر و نویسندگان از مکانی اختصاصی برای خود برخوردارند، به همین دلیل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارند تا باغ زیبا را برای روزنامه‌نگاران در نظر گیرند و آن را به نام «باغ روزنامه نگاران» تغییر نام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *