سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

نگاهي به زندگي دميتري مدودف

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب: 221971
دوماي روسيه امروز (سه‌شنبه) با انتصاب مدودف به عنوان نخست‌وزير جديد روسيه موافقت كرد و به دنبال آن، رييس‌جمهوري اين كشور حكم نخست‌وزيري وي را به امضا رساند.
به گزارش ايسنا، خبرگزاري شينهوا در گزارشي با نگاهي گذرا به زندگي نخست‌وزير جديد روسيه آورده است: «دميتري مدودف در چهاردهم سپتامبر سال 1965 در لنينگراد (سن‌پترزبورگ كنوني) كه دومين شهر بزرگ روسيه است، به دنيا آمد. وي در سال 1987 از دانشكده حقوق دانشگاه دولتي لنينگراد فارغ‌التحصيل شد و در سال 1990 توانست مدرك فوق‌ليسانس خود را دريافت كند. مدودف بعدها توانست در رشته حقوق مدرك دكتري بگيرد.

از سال‌هاي 1990 تا 1999 مدودف به عنوان استاد رشته حقوق مدني دانشكده حقوق دانشگاه دولتي لنينگراد و مشاور شوراي شهر مشغول به كار بود. همچنين در اين دوران وي به عنوان كارشناس كميته امور خارجي سن‌پترزبورگ فعاليت داشت.

مدودف از سال‌هاي 2000 تا 2005 معاون و معاون اول رييس‌جمهوري روسيه بود.

در نوامبر 2005 ديميتري مدودف به عنوان معاون اول نخست‌وزير روسيه منصوب شد و مسئوليت‌هاي پروژه‌هاي آموزش و پرورش، بهداشت، كشاورزي و ساخت و ساز را بر عهده داشت. دو سال بعد وي با حمايت رسمي پوتين، رييس‌جمهوري وقت وارد رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري شد و در مارس سال 2008 توانست در پنجمين انتخابات رياست‌جمهوري روسيه پيروزي را براي خود به ارمغان آورد.

مدودف سومين و جوان‌ترين رهبر روسيه از زمان فروپاشي اتحاديه جماهير شوروي در دهه 90 به شمار مي‌آيد. وي در دوران رياست‌جمهوري خود مسائل متعددي را از جمله اصلاحات سياسي، مدرن‌سازي اقتصادي، مبارزه با فساد و ارتقاي وضعيت فناوري و دانش در روسيه در راس برنامه‌هاي خود داشت.

در دوران چهار ساله رياست‌جمهوري مدودف، اقتصاد روسيه به رغم بحران اقتصادي جهاني شاهد پيشرفت بود. بر اساس آمار رسمي، ميزان توليد ناخالص ملي روسيه در سال2011، 4.2 درصد افزايش يافت و اين رقم روسيه را در جايگاه سومين كشور در حال رشد اقتصادي پس از چين و هند قرار داد.

مدودف براي بار دوم در انتخابات رياست‌جمهوري سال 2012 اعلام كانديداتوري نكرد. وي در ماه آوريل رهبري حزب «روسيه متحد» را به دست آورد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *