جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۴

تمام مدارس کشور "پنج‌شنبه‌ها" تعطیلند

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 221426
وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی تمام مدارس کشور در "روزهای پنج‌شنبه" از سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش فارس، تعطیلی پنج‌شنبه مدارس از دبستان‌ها و به صورت آزمایشی در سال تحصیلی گذشته آغاز شد و در نهایت از سال تحصیلی جاری، تمام دبستان‌ها در روزهای پنج‌شنبه تعطیل شدند.

به رغم اینکه این طرح با مخالفت‌های بسیاری روبرو شد اما آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این طرح در جهت استحکام خانواده‌هاست، تقویت انگیزه و نشاط دانش‌آموزان برای فراگیری بیشتر دروس، گسترش فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه برای رشد همه جانبه تربیتی دانش‌آموزان و انطباق بیشتر برنامه‌های آموزشی و تربیتی با شرایط سنی و ویژگی‌های روانی دانش‌آموزان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

تقویت ارتباط مدرسه و خانواده‌، تحکیم تعامل عاطفی دانش‌آموزان با خانواده‌، انعطاف‌پذیری برنامه‌ها و زمان آموزش متناسب با شرایط اقلیمی و منطقه‌ای و همچنین تقویت انگیزش و فراهم کردن زمینه‌های ارتقای تحصیلی و حرفه‌ای شغلی و پژوهشی معلمان ابتدایی از دیگر اهداف این طرح است که از سوی آموزش و پرورش اعلام شد.

پس از تعطیلی دبستان‌ها، آموزش و پرورش به سراغ مدارس راهنمایی و متوسطه رفت و عنوان شد که مدارس یک‌نوبته می‌توانند در صورت تمایل و با هماهنگی مدیر مدرسه و منطقه، روزهای پنج‌شنبه تعطیل شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در این خصوص به فارس گفت: در حال حاضر تمام دبستان‌ها و بیش از 80 درصد مدارس راهنمایی و متوسطه پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهند شد؟»، اظهار داشت: این موضوع قانون است؛ شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کرده و رئیس‌جمهور امضا و ابلاغ کرده است.

به گزارش توانا، با توجه به اینکه در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس، ضرورت بر یک‌نوبته شدن مدارس است، وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در همایش تقدیر از فرهنگیان بسیجی برگزیده اظهار داشت: اصل بر این است که در مهر ماه سال 91 هیچ مدرسه‌ای دونوبته نباشد مگر اینکه با بررسی‌های انجام شده مدرسه دیگری در آن مناطق وجود نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تعطیلی روزهای پنجشنبه اوقات فراغت دانش آموزان را افزایش داد در حالیکه تعدادی از اولیا سرکار هستند و بچه ها در خانه یا بیرون از خانه مثل گیم نت ها.(مسایل تربیتی این موارد را پیدا کنید) ضمنا کیفیت کلاسهای ساعت آخر مدارس (ساعت 45/12 تا14) در حد بسیار پایین است . چون معلم و دانش آموز هردو خسته و آمادگی برای تدریس و تدرس وجود ندارد. حال اجرای این طرح چه جای افتخار است؟
Iran, Islamic Republic of
من که فرزندم دبستانی است از این طرح خیلی راضی بودم بهتر است اولیا هم بدانند گذاشتن وقت و تربیت برای فرزندشان از هر کاری واجب تر است
برادر عزیز
درکرج بسیاری از دبیرستان و راهنمایی هاچه غیرانتفاعی ودولتی پنجشنبه ها اجباری باز هستند و هیچکس به این قاعده تن درنمیدهد.
علاوه بر تبعاتی که شما نگاشته اید این دوگانگی باعث شده که در یک خانواده یک دانش آموز تعطیل و دیگری پنجشنبه تعطیل نیست که هم باعث عدم امکان برنامه ریزی برای سایرفعالیتها شده و هم باعث دلگیری دانش آموزانی که بالاجبار پنجشنبه ها باید به مدرسه بروند هم استمرار ترافیک و...
لطفا این موضوع را هم کنار افسانه ای بنام تحصیل رایگان قرار بدهید!
United States
این که مشکلی نیست. کارمندان را هم روزهای پنج شنبه تعطیل کنند. مگر در سایر کشورها که دو روز آخر هفته تعطیل است مشکلی پیش آمده که در ایران بیاید.