يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بیانیه روسها درباره نیروگاه بوشهر

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 221111
شرکت "اتم استروی اکسپورت" در بیانیه ای اعلام کرد که نیروگاه هسته ای بوشهر از ۲۳ مه (سوم خرداد) به ظرفیت کامل می رسد.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، اتم استروی اکسپورت تاکید کرد: نیروگاه هسته ای بوشهر با ۷۵ درصد ظرفیت خود که ظرفیتی هزار مگاواتی دارد، برق تولید می کند و مرحله افزایش ظرفیت نیروگاه از ۷۵ تا ۱۰۰ درصد از ۲۳ مه آغاز می شود.

این شرکت روسی احداث نیروگاه هسته ای بوشهر را مطابق با معیارهای بین المللی و قوانین روسیه و مفاد نظام منع انتشار سلاح های هسته ای و آژانس بین المللی انرژی اتمی خوانده است.

روسیه و ایران ۲۴ اوت ۱۹۹۲ توافقنامه همکاری در زمینه استفاده مسالمت آمیز از انرژی اتمی را امضا کردند. روز بعد توافقنامه ساخت نیروگاه اتمی در ایران امضا شد.

در ژانویه ۱۹۹۵ طرفین قرارداد تکمیل ساخت فاز اول نیروگاه اتمی بوشهر را امضا کردند. در سال ۱۹۹۸ متمم شماره یک این قرارداد امضا شد که طبق آن اداره عملیات به طور کامل به "اتم استروی اکسپورت" محول شد.

طرف روس در چارچوب قرارداد با استفاده از فناوری و تجهیزات خود و بر اساس نتایج تحقیق و تحلیل خود و همچنین ارزیابی امکانات فنی متعهد شد فاز اول نیروگاه را بازسازی و دستگاه مولد انرژی هزار مگاواتی را در آن نصب کند و به ایران تحویل دهد.

۲۱ اوت ۲۰۱۰ راه اندازی فیزیکی نیروگاه تحت نظارت کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز و سوخت به قلب راکتور تزریق و سوم سپتامبر نیروگاه به شبکه ملی برق ایران متصل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *