چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

احتمال بازگشایی سفارت عربستان در مصر

پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 220908
شورای نظامی مصر در ادامه کنفرانس خبری خود درباره رویدادهای اخیر این کشور از تلاش برای اتمام تدوین قانون اساسی مصر پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور و برگزاری همه پرسی درباره آن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، شماری از اعضای شورای عالی نظامی مصر در کنفرانس خبری این شورا درباره درگیری خونین روز گذشته در منطقه العباسیه قاهره اعلام کردند: به محض اتمام تدوین قانون اساسی آن را در معرض همه پرسی قرار خواهیم داد.

بنا بر اعلام این مقامات، اظهار نظر درباره اینکه چه کسانی در ورای درگیری های منطقه العباسیه قرار دارند هنوز زود است. گفتنی است بر اثر درگیری های اخیر در این منطقه دستکم ۲۰ نفر کشته و حدود ۱۶۰ نفر زخمی شده اند.

شورای عای نظامی مصر در ادامه ادعا کرد که تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و آرامش در کشور به کار گرفته است اما چالش ها و خطرات فرا روی مصر زیاد است.

این شورا افزود: برخی طرف های بین المللی و داخلی نمی خواهند مصر به اهداف متعالی خود دست یابد. ما تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا تدوین قانون اساسی مصر پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به اتمام برسد.

خاطرنشان می شود نخستین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سقوط رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک قرار است ۲۳ و ۲۴ می (۲ و ۳ خرداد ۹۱) در این کشور برگزار شود.

اعضای این شورا خاطرنشان کردند: شورای عالی نظامی مصر برای هر اقدامی که مرتکب خواهد شد با تمامی گروه های مصری رایزنی خواهد کرد.

این مقامات اظهار نظر برخی در مورد اینکه شورای نظامی مصر از وضعیت ویژه ای در قانون اساسی برخوردار است را تکذیب کردند و آن را برداشت اشتباه دانستند چرا که شورای نظامی خواهان حفظ کشور در برابر خطرات و توطئه ها است و به دنبال کسب وضعیت ویژه در قانون اساسی برای خود نیست.

شورای مذکور در بخش دیگر این کنفرانس از برگزاری هر گونه تظاهرات میلیونی مسالمت آمیز مردم مصر استقبال کرد و در عین حال اظهار داشت: قوانین نیروهای مسلح این اجازه را می دهد که با اراذل اوباش و عاملان ناامنی برخورد شود.

شورای عالی نظامی مصر همچنین گفت که هیچ اختلاف و تنشی میان دولت و پارلمان مصر وجود ندارد و اخباری که در این رابطه منتشر می شود بی پایه و اساس است.

اعضای این شورا روابط قاهره و ریاض را تاریخی توصیف و ادعا کردند که عربستان سعودی نخستین کشور عربی بود که پس از انقلاب ۲۵ ژانویه به مصر کمک کرد.

در این کنفرانس خبری همچنین اعلام شد که سفارت عربستان سعودی در مصر به زودی بازگشایی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *