دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

دارایی‌های خانواده دیکتاتور فروخته می‌شود

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 220265
دولت تونس برای فروش تعدادی از شرکت ها و املاک مصادره شده از خانواده "زین العابدین بن علی"، رئیس جمهور فراری این کشور آماده می شود تا درآمد حاصل از آن را در بودجه سال 2012 این کشور استفاده کند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، دولت تونس قصد دارد تعدادی از شرکت ها و املاک مصادره شده از خانواده "بن علی" را برای تامین منابع اضافی بودجه تکمیلی سال 2012 که مجلس موسسان هفته آینده به آن رای خواهد داد، به فروش برساند.

دولت تونس انتظار دارد منابع مالی به ارزش 1.2 میلیارد دینار (780 میلیون دلار) از درآمد حاصل از فروش برخی شرکت ها، سهام و املاک مصادره شده از خانواده "بن علی" بدست آورد تا  این منابع را برای پاسخگویی به خواسته های مردم فقیر و توسعه و اشتغال زایی هزینه کند.

دولت تونس پس از انقلاب این کشور صدها شرکت، سهام و املاک متعلق به بن علی را بر اساس قانون مصادره اموال، مصادره کرده و کارشناسان ارزش این دارایی های را 5 میلیارد دینار (3.25 میلیارد دلار) برآورد می کنند.

"بن علی" و خانواده اش امپراطوری مالی و شرکت های بسیاری داشتند که در زمینه های ارتباطات، هواپیمایی، بانک ها، تجارت خودرو، گردشگری، صنعت و کشاورزی سرمایه گذاری کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *