سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱۰

ترکیه خود را رهبر خاورمیانه جدید اعلام کرد

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 220131
وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا اقدامی برای تغییر نظام سیاسی در سوریه انجام نداده است، مدعی شد که ترکیه رهبری "خاورمیانه جدید" را بدست می‌گیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشرة، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنان خود در پارلمان این کشور عنوان داشت: ترکیه از ملت‌ها حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: برخی افراد از سیاست خارجی ترکیه در قبال سوریه انتقاد می‌کنند. منطق آنها حمایت از نظام‌های دیکتاتور و حزب بعث است و با این منطق نمی‌توانند سیاست‌های خارجی ترکیه را درک کنند.

داوود اوغلو همچنین تاکید کرد: ترکیه تمام اقدام‌های احتمالی را در صورت ادامه درگیری‌ها در سوریه بررسی می‌کند چرا که آنکارا خواهان حمایت از امنیت ملی ترکیه است.

وی در ادامه افزود: ما خود را برای کوچ ده‌ها هزار تن از سوری‌ها به سمت مرزها آماده می‌کنیم و این مساله مداخله خصمانه به شمار نمی‌آید.

داوود اوغلو همچنین عنوان داشت: ترکیه هیچ اقدامی برای تغییر نظام سیاسی در سوریه اتخاذ نکرده است و از هیچ فردی نخواسته است تا شورش کند.

وی در ادامه مدعی شد: با حضور نظام بعثی در سوریه، صلح و ثبات به این کشور باز نمی‌گردد و باید نظام سیاسی جدیدی که مشروعیت خود را از ملت گرفته باشد، روی کار آید.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت: به مصر، تونس، لیبی یا قدس بروید و بپرسید نظرشان در مورد سیاست ترکیه در قبال سوریه چیست؟ خواهید دید که چقدر استقبال می‌کنند.

وی در ادامه افزود: خاورمیانه جدید در حال شکل‌گیری است و ترکیه رهبری این خاورمیانه جدید و موج تغییرات را در دست می‌گیرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که احزاب معارض در پارلمان از سیاست‌های آنکارا در قبال دمشق انتقاد کرده و اعلام کردند که ترکیه در راستای منافع غربی‌ها عمل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترکیه غلط کرد
تناقض در رفتار ترکیه موج میزند لذا کسی که این همه تناقض بین قول و عملش میباشد چگونه ادعای رهبری دارد. بطور مثال نخست وزیر این کشور برای عوام فریبی در جلوی دوربین تلویزیون و احتمالا با هماهنگی قبلی مشاجره ای با سران رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و مجلس را ترک میکند ولی در عمل سفارت آن رژیم در ترکیه دایر است و روابط در حد اعلا. حال باید پرسید آیا رژیم بعثی سوریه برای مردم خطر ناک است یا رژیم صهیونیستی؟
United States
باز آب سربالا رفت و قورباغه های همسایه شروع کردن؟!!!
United States
ارزو بر جوانان عیب نیست
اینا همه از توانایی دستگاه دیپلماسی بسیار قدرتمند ما سرچشمه می گیره... مبارک باشه جناب صالحی!!!
ایرانی که ام القرای جهان اسلامه باید بشینه ترکیه بشه رهبر خاورمیانه!!!...
United States
والعاقبة للمتقین
United States
با حلوا حلوا کردن دهن آدم شیرین نمیشه . لطفا یک همشهری آذری اینو برای آقای داوود اوغلو ترجمه کنه.
Iran, Islamic Republic of
تركيه از اين شكرها نخورد خاور ميانه رهبر نمي خواهد همه كشورهاي خاور ميانه رهبر دارند زياد در اين مورد زحمت به خودش ندهد .
United States
ترکیه دچار توهم شده و با خیالات خام ممکن است کشور خودش را دچار جنگی فرسایشی و بیهوده کند که به نفعش نیست و عجیب است که حاکم کشوری به حاکم کشور دیگر بگوید تو باید حکومت را رها کرده و به دنبال کارت بروی .
Iran, Islamic Republic of
ترکیه انقدر متناقض برخورد میکنه که کسی به این حرفها اهمیتی نمیده..
خودشونم نمیدونن چیکاره ان..